• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • Loppi 11

Hej ALLA

Är nu inne på spray dag 13 och tycker det gått riktigt bra (smakar fortfarande BLÄ)
    men annars så flyter det bara på. Inga biverkningar alls!
    Min Dr sa till mig att man ska tydligen ha/få mens 10 dagar efter spraystart, men jag har då inte fått någon mens. Vet ni om det spelar någon roll? 
    Längtar till sprutorna, vill bara komma till den dagen då vi får åka till Uppsala.
    Just nu känns det som att allt jag planerar i kalendern handlar eller påverkas av ivf besöket och det är lite tråkigt. (man blir väl lite försiktigare/räddare om sig själv) Kommer att missa en möhippa pga att datumen krockar, 30 års fest mm
    Hur känner ni er??
    Må så gott!
    Kram
  • Loppi 11

JaneD 

Du skrev:Känner ingenting alls (än)

Vad "ska" man känna???
    Är min första gång så jag har ingen erfarenhet!

• Lillan15
    Hej på Er! Åter hemma i Sverige igen. Japp sprayblödningen kom på dag 10 som ett brev på posten. Inga biverkningar, skönt. Börjar med Menopur-sprutor den 2 juni. Längtar... Inga problem att sticka mig själv. Beräknad ÄP V. 24. Hela livet kretsar runt IVF tycker jag. Man lever efter kalendern känns det som. Sköt om Er! Hörs snart igen
    Flingan
  • JaneD

Loppi 11: ja du vad ska man egentligen känna? Visst var jag lite tröttare under förra veckan och visst hade jag lite huvudvärk en dag veckan innan, men inte så att jag kan säga att det inte berodde på något annat som hände i livet... Jag utgår från min "vardagsform" och jämför. Däremot hade jag en fruktansvärd migrän i söndags (dag 12) som med största sannolikhet var en biverkning. Och ja, mensen kom dag 10 för mig, sent på kvällen, min mens brukar komma mitt på dagen och borde ha kommit någon dag tidigare enligt min cykel så jag var fundersam för ingen hade sagt till mig det där med dag 10, men det stämde ju på mig! Det är min första gång med ivf också.

Jag ska ta blodprov på tisdag (1 juni) och starta antingen den kvällen eller dagen efter med sprutorna. Bara en vecka kvar till sprutstart, det är verkligen som andra har sagt till mig att när man väl börjar spraya så går allt så FORT!

Härligt att få följas åt Toyota och Loppi, vi ligger ju nästan exakt lika i processen.
    Stor kram!

• Lillan15

Jag tar aldrig blodprov före sprutstart. Tar alltid prov dag 5 o 7 efter sprutstart. UL dag 7,8 el. 9. Börjar bli lite nervös nu eftersom förra omgången fick jag avbryta pga väldigt få blåsor, reagerade inte på beh. Fått högdos denna gång.
    En sak till: hur länge blöder ni när ni har sprayblödningen (mensen under beh.)???

Kram på er och lycka till
  • Loppi 11

Var och tog blodprov i dag och det visade att jag INTE var tillräckligt nedreglerad =( har ju sprayat sedan den 11/5

Ska öka på dosen till 3ggr per dygn och ta nytt blodprov på torsdag. Fan vad jobbit det känns... Om provet på torsdag inte är till belåtenhet kommer vi inte hinna med ÄP innan sommaren. 
    Någon annan som haft problem med nedregleringen (eller vad det nu heter)
    Börjar bli j...ligt nervös nu!
  • Lillan15

Hej på Er! Var går du Loppi? Jag har som sagt aldrig tagit blodprov innan sprutstart, så jag vet inte om jag är nedreglerad eller ej. Jag känner med dig. Är oxå nervis inför sprutstart på ons. Hoppas på ÄP V. 24. Vill så gärna komma så långt nu. Har väntat såå länge... Ingen som blöder som fan av Synarela sprayen? Har nu blödit 13 dagar, normalt 5 dagar för mig (menstration alltså)(sprayblödning).

• JaneD

De sa till mig att blödningen kunde vara längre än normalt, men jag vet inte om den gjorde det för mig, någon dag kanske. Nu sitter jag här och ska ta första sprutan med Gonal-F men vågar inte!! Min man skulle ju göra det men han har inte kommit hem än. :(

• Lillan15

Hallå! Hur går det med sprutan? Vi står lika, jag tar min första i morgon kväll. Vilken dos står du på? Jag skall ta Menopur. Hoppas vi hörs snart igen

• JaneD

Jo det tog mig 40 minuter men sedan vågade jag ta den. Men jag var så nervös eller rädd, vet inte vilket så jag är nu lite nervös för att jag ska ha gjort fel... alltså det kan ju inte gått helt galet fel, men något litet fel kanske... Jaja, det går inte att ändra på nu ändå så nu ska jag sova och vara stolt över mig för att jag vågade ta sprutan själv!

Men vet du jag tycker att det låter jättekonstigt att du inte tar något blodprov för att kolla att du är nedreglerad som du ska innan du börjar spruta. Jag menar, det låter ju slarvigt och då är det ju inte så konstigt att det blev fel för dig förra gången. Eller? Jag tar som sagt Gonal-f och 150 IE (heter enheten så?) en gång om dagen, samt att jag fortsätter med Synarela, men bara i ena näsborren nu.

Då var man igång!

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)