• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • Lillan15

Ja det är konstigt tycker jag oxå. Skall fråga läkaren den 9 juni när jag skall på VUL varför jag inte tar blodprov innan jag börjar spraya. Jag skall sluta med Synarela i morgon bitti. Börjar med Menopur 450 E 1 gång om dagen. Blodprov 7 juni och 9 juni.  

• LS 1976

JaneD: Modigt av dig att ta sprutan själv om du kände obehag inför detta. Måste kännas kul att ha kommit så långt i processen. Själv har jag tagit nässpray i ca 1½ vecka nu. Har inte sprutstart förräns den 19 juni.

• JaneD
    LS 1976 skrev 2010-06-02 11:38:30 följande:
    JaneD: Modigt av dig att ta sprutan själv om du kände obehag inför detta. Måste kännas kul att ha kommit så långt i processen. Själv har jag tagit nässpray i ca 1½ vecka nu. Har inte sprutstart förräns den 19 juni.
    Åh tro mig när jag säger att du sitter där en dag med sprutan i handen och tycker att det gick jättefort! Jag var så avundsjuk på alla sprutande tjejer under hela spraytiden. Först i fredags när jag visste att det bara var helgen kvar kändes det nära. Det går jättefort! Jag lovar.

Tog nyss andra sprutan själv. Fast nu var maken hemma. När jag väl hade gjort det i går så är det inte så farligt. Gör lite lite ont (känns) när jag drar UT nålen. Är inte det lite knäppt?

KRAM till er andra, heja oss!
  • Lillan15

Ja, då var första sprutan tagen, nu är man riktigt igång... Nu skall vi plussa under sommaren!  

• LS 1976

JaneD: Visst känns det som att tiden gått fort när man väl sitter där. Väntan på att få komma igång med nässprayen kändes lång men nu är man i full gång och har sprayat i två veckor imorgon. Visst är det märkligt att det känns mer när man drar ut nålen än när man sticker in den. Får du några märken där du stuckit dig? Jag provstack mig hos barnmorskan när jag hade IVF samtal, fick då en röd prick som stannade några dagar. Antar att det kan bero på hur känslig hud man har. Brukar bli lite röd när jag tar blodprov också.

Toyota10: Lycka till med sprutorna!

• Loppi 11

Hej igen

Var och tog nytt blodprov i morse, har gått från 600-200 på 3 dagar..
    Tydligen ska man ligga runt 150. Fick först ett samtal hur värdet låg till och sedan skulle min hemorts DR prata med Uppsala. Tog provet kl 08.00 och fick samtalet kl 14.00, tror ni jag kunnat jobba något idag??? (det vart INGET gjort)
    Uppsala meddelade att om jag hade en tunn hinna skulle det gå, så jag fick kasta mig i bilen och åka på ett ultraljud.. och svaret vart att jag ska börja med sprutorna i kväll.

Sååå himla skönt.
    Äntligen nästa steg!

Hur går det för er andra?
    Kram 

• JaneD

Ja, jag sprutar ju för fullt, hehe. Ska på koll på söndag och det är det enda jag tänker på just nu. Skrattande

LS 1976, nej jag får ingen prick efter, beror nog som du säger på hur känslig hy man har. Jag ser knappt var jag stack sekunden efter att jag tagit ur nålen. Det enda är som sagt att det "svider" lite när jag drar ut nålen. Det går jättebra att spruta och jag är inte alls lika nervös nu efter bara tre sprutor.

Ska bli så roligt att följa alla våra Plus i sommar, höst och vinter. Tack för att ni finns!

• Loppi 11

Vart kommer ni göra era provrörsbebisar?? (om man får fråga)

Tar tagit spruta nr 2 i dag och det går hur bra som helst. Glad 

Håller med JaneD, tack för att ni finns. 

• Lillan15

4:e sprutan skall tas ikväll. Inget problem att sticka mig själv. Får en röd prick där jag stuckit. Har inga biverkningar ännu, om de kommer över huvud taget. Lite synd, för då skulle man känna att det händer något. Här är ju allt som vanligt. Är orolig inför onsdagen då jag skall på UL. Förra omgången hade inget hänt, fick för liten dos då. Nu har jag ju jättedos! Tänker på detta hela tiden känns det som. IVF babyn skall göras i Umeå. Tur att ni finns tycker jag med, kram på Er.

• Loppi 11

Toyota, hur stor dos tar du och vad heter medlet? 
    Själv använder jag Puregon 125E. Ska till läkaren på måndag för koll, får se om man får öka på dosen eftersom jag ligger 1-2 dagar efter i sprutandet...
    4 spruta i kväll =) 

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)