• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • LS 1976

Loppi11: Jag går på KI i Huddinge. Lite omständigt när man bor nere i Skåne. VI ska göra IVF med PGD och då var det Sthlm som gällde. Är dock ingen större uppoffring krävs bara lite mer planering och en förstående och stöttande chef. På ons ska jag ta blodprov för att kontrollera hur det går med sprayandet. Kan göra kontroller här nere i SKåne, måste bara åkja till Stockholm när det är dags för uttag och insättning.

• Lillan15

Loppi 11: Jag tar Menopur 450 E. 5: e sprutan tagen nu. Var går du någonstans? Lycka till i morgon hos läkaren. Själv skall jag ta blodprov 1 i morgon. 2 på onsdag hos läkaren.

• Loppi 11

Vi ska till CvL i Uppsala men har en hemortsläkare i Sthlm.
    Det gick bra i dag, svarar tydligen jätte bra på sprutorna så nu måste jag sänka dosen från 125 till 75E i två dagar och sen 50E i en dag för att sedan åka på kotroll på Torsdag.
    Hade 15 ägg som låg på 9-12mm.
    Så sjukt spännande.
    Hoppas man kan ha lite tur nu efter som det började lite skakigt..
    Ska bli kul att höra hur det går för er andra. Hoppas vi får följas åt mot ett pluss för oss ALLA!

LS, tuff resa ända från Skåne, men som du skrev så behöver ni ju bara åka 2 ggr.
    Vad är PGD??

Toyota, lycka till i morgon. 

• JaneD

Jag går på Sohpia Hemmet i Stockholm. Var och gjorde blodprov igår och VUL, idag fick jag beskedet att öka dosen lite. Jag har Gonal-f och har tagit 150 IE och nu ska jag ta 225. Ska tillbaka på fredag. Tror (och hoppas) på att få datum för ÄP då!

Toyota: Jag kände inget alls förrän i helgen och det var dag 6-7 och det enda jag kände var lite känningar i äggstockarna, men det är väl först nu (efter dag 7) som det kan börja kännas något.

LS: vad är PGD?

• Lillan15

GRATTIS LOPPI 11! Det går ju fint framåt för dig. Själv är jag såå nervös nu inför onsdagen, känner ju inget speciellt, trots hög dos Menopur... ha det gott alla, så hörs vi en annan dag

Flingan
  • LS 1976

Loppi11 och JaneD: PGD betyder "preimplantorisk genetisk diagnostik". Ett ord jag fick lära mig i höstas. Detta innebär att mina ägg kommer genomgå en genetisk kontroll innan de återförs. Vi vill förhindra att en ögonsjukdom jag är bärare av förs vidare. Den kan bara "drabba" pojkar och vi kommer därför endast sätta tillbaka embryon av kvinnligt kön.

• Loppi 11

LS, helt otroligt vad man kan göra nu för tiden, underbart!

Toyota, det kommer gå så bra för dig i morgon, jag håller tummarna för dig.

JaneD, vi ligger sjukt lika, kan det bli ÄP på måndag?

Kram

• Lillan15

Loppi 11: tack för den värmande tanken från dig. Nu skall jag sova, så jag pallar morgondagens bravader. Lycka till alla i tråden!  

• JaneD

Toyota: HUR HAR DET GÅTT?? Jag hoppas alla positiva tankar till dig idag gjorde sitt!

Loppi: tror du ligger lite före som har kollat på ägg och sådär, jag hoppas naturligtvis på ÄP redan på måndag men det får vi la se på fredag. Jag gissar (otroligt amatörmässigt) att det blir mitten eller slutet av nästa vecka för min del. Eller när började du spruta egentligen? Jag menar jag har inte tittat på ägg och storlek än...

• Loppi 11

JaneD: Jag började spruta i torsdags 3/6 men det gick fort så jag fick minska på dosen lite. Är inne på 7,e dagen i dag.
    Ska till läkaren i morgon igen för blodprov och UL. När började du med sprutorna?
    Puregon fungerar bra för mig, lite orolig att bli överstimullerad bara. 

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)