Spraystart i maj (Synarela)
Loppi 11
Jag var också i Uppsala idag för äggplock. Och skall förhoppningsvis tillbaka på onsdag för äggåterförande om allt går som vi hoppas.
Loppi 11
Jag var också i Uppsala idag för äggplock. Och skall förhoppningsvis tillbaka på onsdag för äggåterförande om allt går som vi hoppas.
Svar Loppi 11
Ja de är väldigt trevliga och förtroendeingivande på CvL.
Jag fick ut 21 ägg. Låter mycket, hoppas bara att ett av dem är av toppenkvalitet.
Har tidigare fått flera missfall, hoppas att detta kan vara ett sätt att finna ett ägg som vill stanna kvar.
Kul att det är flera här som går igenom samma fas samtidigt.
Hur har ni gjort med nära och kära? Hur många har ni valt att berätta för?
Nu är allt klart... men tiden om ruvare går lite sakta =) Av mina 21 ägg så var det 13 som blev befruktade och som det såg ut nu så blir det förutom det jag ruvar på 5 till frysen. Låter väldigt bra men eftersom mina ägg har en förmåga att sluta dela sig efter 8 veckor så kanske jag behöver så många... Nackdelen med många äggblåsor är dock att jag riskerar att bli överstimulerad nu i efterhand, kan tydligen hända i ytterligare någon vecka... Lät inte så kul att i så fall bli tömd på vätska. Men just nu ingen överstimulering... Håller tummarna för er alla!!!
Japp nu är vi alla ruvare. Och som nämnts ovan, det räcker med ett perfekt E! Skönt att ni alla börjar må bättre. Jag har varit gravid två gånger tidigare (missfall båda gångerna). Jag har båda gångerna känt innan jag testat att brösten är ömma. Nu får vi ju behandling som gör brösten ömma så nu känns det inte som att jag har något alls att gå på. För som nämns innan så känns det ju även som att man får mensvärk men ingen mens... och det är ju bara ett jobbigt tecken...
Håller tummarna för oss alla.
Jag är 31 år, har försökt i drygt två år, har gjort utredning och inget fel har hittats. Blir det ytterligare ett missfall så kommer de att utreda varför jag får missfall.
Hej på er hoppas att ni har haft en härlig midsommarafton! Själv firade jag med vänner som har barn. Och ett par som inte har barn. Självklart var hon gravid nu trots att hon åt p-piller. Barnen var så söta och de som skulle ha barn gullade med barnen och tittade på varandra så där lyckligt. Själv hjälpte jag till att mata med glass och hjärtat gjorde ont över att det inte var mitt barn som satt där så söt med glassen rinnande... Hade en trevlig midsommar trots att en sak fattades.
Jag tar inte vaggisar tre gånger om dagen utan crione progesteron gel morgon och kväll. Vet ni bad som avgör vilken sort man får?
Avis på er som känner symtom... Jag känner ingenting mer än lite ömma bröst och det började ju direkt när jag började med gelen så det kan jag bortse ifrån... Det här är verkligen psykiskt påfrestande...
Håller tummarna för oss alla!
Tjuvtestade negativt imorse. Visst testdag är på fredag men alla andra här inne som testat ruvardag 12 har redan fått plus då om det sen blivit plus. Så det känns kört tyvärr...
Håller tummarna för er andra!
Grattis till plusen!!! Själv började jag blöda i tisdags så det kändes mest patetiskt att ta gravtest i morse på riktiga testdagen och självklart var det negativt... Känns bra att det funkar för så många då kanske jag har en chans i framtiden. Lycka till nu alla och hoppas att det går bra.