Allergitråden
Kanske en reptil eller fisk?
Mamma law - exakt vad är de andra föräldrarna emot?
Åh vad folk jämnt ska se problem i allt. Vadå isolerade, min dotters klass har också en egen byggnad för sin klass längst ut på skolgården, inte blir de isolerade för det? Vad jag förstod har de ju tillgång till skolgården? Vad är det då som gör dem isolerade? Man har ju ändå bara kontakt med de andra barnen under rasten. Eller missförstår jag helt nu? Förstår inte riktigt problemet!
Okej då anser inte jag att föräldrarna har så mycket att gnälla över. Men oj så jobbigt för er att behöva ta fighten! Hur tar W det? Är han medveten om vad som händer?
mamma law - läste din pres där du radar upp dina barns allergier. Hur har ni kommit på allergi mot svartpeppar? och ostron? Har ni gjort något superallergitest som jag inte vet om?
Du har alltså två barn som är multiallergiska, är övriga två helt fria från allergier? Tycker det är lite spännande varför vissa blir så allergiska och andra inte och det känns som oftast alla i syskonskaran brukar ha något. Jag har ju två barn varav en inte har några allergier och den andra allergisk mot en hel del och har astma. Har undrat många gånger hur det kommer sig att hon blev så allergisk och inte storasyster. Vi har ju inga matallergier alls i släkten (som vi vet om) endast pollenallergi och så hade jag astma som liten.
Blev lite deppig idag på fikarasten när många satt och pratade om hur deras barn älskar att gå på restaurang och gå på fik och jag kände att min lilla missar så mycket. Enda restaurangerna vi har vågat oss på är mc donalds och burger king och så mycket till restaurang vet jag inte om det är.... Tänkte då på er som har barn som har luftburna allergier hur jobbigt det måste vara för er. Min dotter har ju trots allt inte alls lika många allergier som flera här i tråden och inte luftburet, men ibland måste man bara få tycka lite synd om dem ändå! Tänker ibland hur det ska bli om hennes allergier inte växer bort, knappt våra föräldrar vågar laga mat till henne hur ska då kompisars föräldrar kunna ta det ansvaret. Min stora tjej älskar ju att vara hos kompisar och har börjat sova över, kommer min lilla nånsin kunna göra det. Äsch, känner mig lite känslig idag men tänker att ni nog förstår mina tankar.....
Mithrandil - jag tycker att du ska testa ta bort mjölk utan dietistens hjälp om inte glutenprover visar ngt. Jag fick också höra att vi inte skulle utesluta saker själva men sen när läkaren väl gick med på att vi skulle testa utan mjölk så behövdes det helt plötsligt ingen dietist för att bara utesluta mjölk. Dietisthjälp fick vi först efter att flera saker tagits bort ur kosten och att hon inte växte.