Allergitråden
Ang prickar så ger inte vi saker som ger mycket prickar för de kliar på dottern och utvecklas gärna till eksem. Men när dottern får bara lite prickar så bekymrar vi oss inte ens att fundera över vad det är som ger prickarna.
Ang prickar så ger inte vi saker som ger mycket prickar för de kliar på dottern och utvecklas gärna till eksem. Men när dottern får bara lite prickar så bekymrar vi oss inte ens att fundera över vad det är som ger prickarna.
Är det någon av er som har testat att göra cupcakes utan ägg (och mjölk)? Visst borde det bara vara att byta ut ägget mot "no egg"? Dottern fyller snart år och eftersom det känns krångligt att göra en god tårta som hon tål så tänkte jag testa med cupcakes istället.
Med kletigt menar jag att det inte blir några korvar utav det...typ. Sorry för äckelinfo ;) Men inte heller diarré. Hennes symtom är säker helt normala, bara en nojig mamma som funderar för mycket ! Vi ska till bvc snart med lilla och ska passa på att väga stora samtidigt. Då ser vi ju om hon ökat något..
Lalal
Sorry min telefon flippade och skickade meddelandet innan jag var klar
Lalalong - istället för fil/yougurt på förskolan får min dotter yosa, havredryck med havrepuffar eller yougurt gjord av pama minutris (kolla mirakicias blogg). Visst är yosa dyr för dem men de är faktiskt skyldiga att servera bra alternativ. Jag hade inte heller accepterat att de gav henne havregrädde, konstigt alternativ tycker jag. Nån i skolköket som har testat ens?
Studsboll - båda mina barn har haft sån "kräksjuka" senaste veckan. Började med lilla i onsdags då hon kräktes ner hela sin säng, funderade om det kunde vara pga astman men då brukar det ju vara mest slem. Hon kräktes bara 1ggr och efter nån timme kunde hon dricka vatten utan problem. I lördags var det dags för stora, kräktes 2ggr och sen inget mer! Har aldrig varit med om sån kräksjuka tidigare!
Agnes72 - semper håller på att byta recept på sin mjölkfri välling har jag för mig. Om jag minns rätt skulle den finnas i butikerna i vår?
Men tycker inte sonen om enago? Jag menar att den är blaskig kanske inte spelar så stor roll? Vi ger vår dotter risdryck istället för välling på kvällen och det funkar för henne.
Tova - ok vad bra! var inne på sempers hemsida för nån dag sen och då låg den inte som nyhet.