• Astarte

Vilket skulle vara värst?

Rektorn för din sons skola ringer hem till dig och meddelar att det under dagen updagats att ett barn blivit mobbat på skolan under en längre tid. Idag hade ledaren för mobbarna bundit det mobbade barnet vid ett träd och kastat snöbollar i ansiktet. Det var efter den händelsen det hela kom fram.
    Nå, vilket skulle nu göra dig som förälder mest ledsen och upprörd? Självklart kan det lika gärna vara flickor, jag skrev "son" för att jag tänkte på mitt eget barn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket skulle vara värst?
  • Anna o Leia

Jag vet själv av egen erfarenhet hur mobbning kan försöra ett barn. Det kan sätta oerhört djupa spår som kan komma tillbaka i vågor även i vuxen ålder.
    Jag kommer att göra allt jag kan för att min dotter ska förstå hur illa det kan bli när man mobbar andra. Jag önskar av hela mitt hjärta att hon aldrig hamnar i någon av situationerna.. (röstade på att det värsta var om min dotter var den mobbade)..

• Astarte

Jag röstade också på att det skulle vara värre om mitt barn var utsatt, men samtidigt skulle det vara väldigt upprörande att få veta att han gjort en sådan sak. Då måste det ju vara något "fel" på honom eller min uppfostran. Det skulle vara minst lika svårt att ta, tror jag.

• Hormigita

Går inte att välja.
    Båda är lika hämskt...

• konkelbär

Efter att ha blivit grovt och brutalt mobbad större delen av min uppväxt och vet så väl hur det påverkar en människa så röstade jag, utan tvekan, att min son är mobbaren.

Den som mobbar överlever. Det gör inte alltid den mobbade.

• konkelbär
    Hormigita skrev 2010-04-02 12:20:11 följande:
    Går inte att välja. Båda är lika hämskt...
    Det finns ingen sanning i det du skrev här.
  • Anna o Leia
    Hormigita skrev 2010-04-02 12:20:11 följande:
    Går inte att välja. Båda är lika hämskt...
    Innan man tycker att båda sakerna e lika hemska måste man tänka på en sak.

MÅNGA av dom som har mobbat någon, minns inte ens när dom har varit elaka mot den utsatta. Dom brukar bara säga-"men kom igen..vi var ju bara barn" Precis..vi var bara barn. Hur mår ett barn som blir mobbat??

Den som däremot blivit mobbad kommer ALDRIG att glömma...
  • Hormigita
    konkelbär skrev 2010-04-02 12:21:03 följande:
    Det finns ingen sanning i det du skrev här.
    Förstår inte vad du menar???
    De klart att det är lika hemskt...
  • Hormigita

Jag va grov mobbad när jag gick i mellen stadiet att det gick så långt att jag försökte med självmord och jag vart inlaggd.

Vart flyttad när jag började högstadiet och då ändrades jag helt jag vart mobbaren.
    OCH jag gjorde hemska saker och det fick jag betala dyrt.
    Nu harjag själv barn en är utanför och den andra har den tendensen att va bobbare har fåt varningar från skolan...
    så jag anser att det är lika hemst.

Men alla tycker olika

• Twilight

Det värsta vore om mitt barn var den mobbade. Jag kan inte tänka mig något hemskare än att mitt barn skulle bli så förnedrad och sårad.

Var mitt barn mobbaren så har jag iaf en chans att påverka, vore det tvärtom skulle jag känna mig så otroligt maktlös

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Mini liten

Jag skulle bli ledsen och upprörd om det var min son som var utsatt, och förbannad och upprörd om det va min son som mobbade.

Jag valde att det skulle vara värre om det va min son som BLEV mobbad. Om min son mobbades, då kan jag påverka det mycke mer än jag kan om det var han som blev utsatt. Jag skulle ALDRIG acceptera att min son mobbade någon, och skulle sätta stop för det DIREKT. Däremot är det tyvärr inte alltid en förälder kan hjälpa sitt mobbade barn.

Därför skulle det vara mycke värre för min del om min son var den utsatta.

Svar på tråden Vilket skulle vara värst?