Clobberella skrev 2010-04-02 17:31:15 följande:
Jag vill hellre att mitt barn blir mobbat än att h*n mobbar. De jag har kännt som har blivit mobbade har så klart mått jättedåligt av det, MEN de har varit fantastiska vänner, de har lärt sig att uppskatta de som verkligen bryr sig om den. En person som inte har några motgångar i livet tror jag inte blir en lika bra människa. Och jag vill inte att mitt barn ska bli en person som gör andra illa!
jag kan hålla med dig om att det kan vara bra med motgångar i livet, inte minst för att man lär sig vem man bör lita på. Jag har blivit en mycket stark person efter allt jag gick igenom i skolan.
Jag har ju insett att det inte var MIG det var fel på..
När jag var barn var jag liten, lite blyg och jättesöt med mitt blonda lockiga hår. Och jag älskade att sitta o rita. Den enda kompisen jag hade var en grannpojke som oxå var rätt utanför.
Flickorna var absolut värst, särskillt flickan som var min bästa vän i förskolan..det var hon som startade allt. Sen bara fortsatte det...
Jag har världens bästa mamma o pappa men trots det vågade jag aldrig berätta för dom om mobbningen, och jag har faktiskt ingen aning om varför..Istället fick jag massa konstiga "sjukdomar" för att jag ville slippa skolan.
Jag hoppas att ifall min dotter råkar ut för något, att hon berättar det för mig eller pappan. Vill inte att hon ska göra som jag-lida i tystnad..
Men det är antagligen pga min underbara uppväxt(förutom skolan) som jag är så stark o lycklig idag! min mamma är en riktig peppare
Tyvärr mår inte alla lika bra som jag..