• Astarte

Vilket skulle vara värst?

Rektorn för din sons skola ringer hem till dig och meddelar att det under dagen updagats att ett barn blivit mobbat på skolan under en längre tid. Idag hade ledaren för mobbarna bundit det mobbade barnet vid ett träd och kastat snöbollar i ansiktet. Det var efter den händelsen det hela kom fram.
    Nå, vilket skulle nu göra dig som förälder mest ledsen och upprörd? Självklart kan det lika gärna vara flickor, jag skrev "son" för att jag tänkte på mitt eget barn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket skulle vara värst?
  • Kya
    Thursday skrev 2010-04-02 21:51:32 följande:
    Men vad är målet för ditt barn? Om barnet är olyckligt i en period av sitt liv, är ditt barn då misslyckat? Då är liksom allt förfelat. Eller... kan det vara vår uppgift som föräldrar att rusta våra barn, att ge dem självkänsla och verktyg att klara av det som är jobbigt i livet? Och inte bara att allt ska vara bra hela tiden.
    vad menar du nu? säga: "gaska upp dig" när h*n kommer hem från skolan och är jätteledsen för att h*n har blivit toadränkt?
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Koloraturell

Jag skulle märka om min son var mobbad, så jag röstade faktiskt inte på nåt. Om jag inte hade sett några tecken på mobbning skulle jag anta att han var mobbaren.

• Thursday
    Kya skrev 2010-04-02 21:56:22 följande:
    vad menar du nu? säga: "gaska upp dig" när h*n kommer hem från skolan och är jätteledsen för att h*n har blivit toadränkt?
    Du, jag hoppas faktiskt också att dina barn blir mobbare och och inte mobbade.
  • Kya
    Thursday skrev 2010-04-02 22:18:52 följande:
    Du, jag hoppas faktiskt också att dina barn blir mobbare och och inte mobbade.
    jag hoppas att mina barn blir inget av det.
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Bedhead

Mobbaren. Om mitt barn blir en mobbare har jag misslyckats som förälder. Om mitt barn blir mobbat ska jag göra allt för att barnet överlever de vidriga åren och barnet kan få ett underbart liv efter det.

• Miss Cee

Det hade känts värre om sonen var mobbad, eftersom jag då hade känt mig mer maktlös och orolig för hans skull.

Om han mobbade andra däremot så skulle jag bli förbannad, men ändå känna mig trygg med att jag faktiskt kunde göra något åt situationen. Om jag så skulle ledsaga sonen till skolan tills han blev myndig.

Så av två onda ting så föredrar jag den situationen som jag VET att jag kan förbättra!

• Sommarlöv

Helt omöjligt att välja. Jag hade nog haft väldigt svårt att smälta att jag inte märkt något i båda fallen. Om mitt barn var mobbat och han/hon inte skulle våga komma till mig och berätta det så skulle mitt hjärta brista. Men om jag uppfostrat ett barn som mobbar, som mår så dåligt att de ger sig på ett annat barn så skulle jag gå av på mitten. Skillnaden hade varit att jag både hade blivit arg och ledsen på mitt barn, om barnet mobbat. Ledsen om barnet blev mobbat, och helt galen på de som mobbat han/henne....

• Superbia

Det hade varit värre om min son varit den mobbade. Hade han varit mobbaren hade vi förhoppningsvis kunnat få ordning på honom.

Morten & Vidar 091029
  • Anna o Leia
    Sommarlöv skrev 2010-04-02 22:57:31 följande:
    Helt omöjligt att välja. Jag hade nog haft väldigt svårt att smälta att jag inte märkt något i båda fallen. Om mitt barn var mobbat och han/hon inte skulle våga komma till mig och berätta det så skulle mitt hjärta brista. Men om jag uppfostrat ett barn som mobbar, som mår så dåligt att de ger sig på ett annat barn så skulle jag gå av på mitten. Skillnaden hade varit att jag både hade blivit arg och ledsen på mitt barn, om barnet mobbat. Ledsen om barnet blev mobbat, och helt galen på de som mobbat han/henne....
    Jag känner samma.. jag hoppas verkligen att min dotter skulle berättat för mig om något sådant hände.
    Jag vågade inte berätta pga av skammen.. Det sjuka var att JAG skämdes något fruktansvärt över att var mobbad i skolan.. helt vridet.
  • Astarte
    Superbia skrev 2010-04-02 23:01:05 följande:
    Det hade varit värre om min son varit den mobbade. Hade han varit mobbaren hade vi förhoppningsvis kunnat få ordning på honom.
    Ja, den där maktlösheten måste vara skitjobbig om barnet är mobbat. Tyvärr skulle jag nog känna mig livrädd och även maktlös om han eller hon var omotiverat grym, vad kan inte det tyda på?
Svar på tråden Vilket skulle vara värst?