Anna o Leia skrev 2010-04-02 13:02:50 följande:
självklart är det hemskt på det hållet oxå. Jag skulle bli helt förtvivlad om min dotter hade börjat mobba någon, eftersom jag själv vet hur det känns att bli utsatt. MEN det är ju skillnad på att mobba i skolan och att mörda, våldta o tortera. Man ska inte heller glömma "medmobbare" som bara hänger efter "ledaren" och mobbar på h*ns beställning. Jag vet många som inte ens kommer ihåg att dom betett sig som as.. och om dom minns det så skrattar dom bara åt saken o skyller på omogenhet.. Men visst..fy f**n vad det måste kännas om man får veta om ens barn begår onskefulla gärningar.. nåt som faktiskt får mig att må riktigt illa är när barn redan i ung ålder börjar plåga djur.. djur o barnplågare är det värsta som existerar
Ja, självklart är det skillnad, men frågan är vad som komemr att hända i framtiden?
Om ett barn anser att det är fullständigt okej att binda fast andra barn och skada dom, vad kan då hända i framtiden?
Och ännu värre är väl, om ett barn som VET att det inte är okej att skada andra barn, skiter i det och gör det ändå! Hur skapar man konsekvenser för ett barn som fullständigt skiter i vilket?
Om mitt barn däremot är utsatt för något dylikt, kan jag som förälder kräva hjälp av skolan, alternativty byta skola. Jag känner att man har mer potential att hjälpa sitt barn om det är utsatt.
Men fan, det är svårt att rösta i den här frågan faktiskt. Jag har inte röstat än, för jag vacklar fortfarande.