• Astarte

Vilket skulle vara värst?

Rektorn för din sons skola ringer hem till dig och meddelar att det under dagen updagats att ett barn blivit mobbat på skolan under en längre tid. Idag hade ledaren för mobbarna bundit det mobbade barnet vid ett träd och kastat snöbollar i ansiktet. Det var efter den händelsen det hela kom fram.
    Nå, vilket skulle nu göra dig som förälder mest ledsen och upprörd? Självklart kan det lika gärna vara flickor, jag skrev "son" för att jag tänkte på mitt eget barn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket skulle vara värst?
  • Eisa

Att han var den mobbade. Den mår sämre och kan även ta livet av sig pga mobbingen. De som mobbar har ju gemenskap.

• Stargirl

Värst, att han skulle vara den mobbade. Den som mobbar har ju andra "issues" men de har en gemenskap och är ofta högre i hierarkin och det är inga problem att leda in en mobbare på den rätta vägen medan den mobbade kan få men för livet.....

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • statisk
    Stargirl skrev 2010-04-02 14:00:44 följande:
    Värst, att han skulle vara den mobbade. Den som mobbar har ju andra "issues" men de har en gemenskap och är ofta högre i hierarkin och det är inga problem att leda in en mobbare på den rätta vägen medan den mobbade kan få men för livet.....
    Har du belägg för det du skriver nu?
    Har du själv varit en mobbare som blivit ledd rätt i livet?
  • konkelbär
    Hormigita skrev 2010-04-02 13:05:24 följande:
    oki ursäkta mig experten... tyckte bara att de vika hemskt att mista ett barn som blivit mobbad och va en som skapat en monster. För om du är på läst så de flästa barnen som utsätter andra för toryr liknande mobbing är oftast barn som är själva utsatta för annat.
    Alla dom som mobbade mig har idag arbete och ser ut att må hyffsat.

Jag däremot, har tagit mig igenom terapi, medicinering, ångest och fått kämpa som en gris för att få livet tillbaka. 12 år av mitt liv tog det.
  • Kya
    konkelbär skrev 2010-04-02 16:13:26 följande:
    Alla dom som mobbade mig har idag arbete och ser ut att må hyffsat. Jag däremot, har tagit mig igenom terapi, medicinering, ångest och fått kämpa som en gris för att få livet tillbaka. 12 år av mitt liv tog det.
    inte för att minska eller nedvärdera det som hänt dig... men vad säger att inte dina mobbare ligger sömnlös på nätterna och vrider sig av skuldkänslor?
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Kya
    DenNamnbitne skrev 2010-04-02 16:17:33 följande:
    Det vore värre om sonen var mobbaren. Då skulle man ha misslyckats i sin uppfostran.
    det behöver inte nödvändigtvis vara så. oftast mår mobbaren väldigt dåligt psykiskt. och de trycker ner en annan människa i ett försök att själva må bättre. som förälder finns det en viss gräns för hur mkt man kan göra för sina barn.
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • konkelbär
    Kya skrev 2010-04-02 16:16:06 följande:
    inte för att minska eller nedvärdera det som hänt dig... men vad säger att inte dina mobbare ligger sömnlös på nätterna och vrider sig av skuldkänslor?
    Varför skulle dom göra det? "De var ju bara barn"?

Och sa dessutom under hela mobbingen "Hon vill bara ha uppmärksamhet".

Helt ärligt tror inte jag att någon av dom fattat att det handlade om mobbing. För bara ett år sedan var det en tjej (en kompis till några av mobbarna) som kontaktade mig och var otroligt trevlig. Jag var misstänksam till tusen, och till slut var jag bara tvungen att fråga varför hon pratade med mig. Det visade sig att hon inte hade en aning om det jag blivit utsatt för. Fast hon stått precis brevid.
  • konkelbär
    Kya skrev 2010-04-02 16:16:06 följande:
    För övrigt är lite sömnproblem en barnlek om man jämför med hur mina tonår har sett ut.
  • Cloud Berry

Vad ska man rösta på om man bara har döttrar då?

Svar på tråden Vilket skulle vara värst?