• Isanje

Tycker du att det är fult med tatueringar?

Som rubriken lyder,motivera gärna varför du tycker att det är fint eller fult.

Fick en mindre rolig komentar om min tatuering förra veckan Därför jag frågar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att det är fult med tatueringar?
  • Bling1975

Rätt motiv på rätt ställe på rätt person kan vara väldigt vackert. Men de flesta har i mina ögon fula tatueringar.

Konstigt nog så föredrar jag hela armen tatuerad så det blir som en ärm (på rätt person och med snyggt mönster) framför att ha en enstaka blaffa på överarmen. Men det får då absolut inte vara några fula tribals och personen som har det ska inte vara någon gym- eller motorcykelkille utan snarare ha det lite oväntat.

Stitch längtar efter Lilo
  • 78Misan

Tycker om tatueringar men visst finns det fula oxå och sådana som inte äre helt genomtänkta.

Längtar efter sommar
  • tebax

det beror på var den sitter. Jag tycker inget i ansiktet är fint.
    Men resten av kroppen kan se bra ut. Sen skiter jg i vad folk har för tatueringar. Hemmagjorde ser förjävliga ut. Men är det ett proffs som utfört så är det riktigt fint , iaf de flesta.

• Michisen

Jag säger som så här: En vägjord och välplacerad tatuering är sällan ful i mina ögon.
    En tatuering som ser ut som att den är gjord genom att någon låtit en annan göra den hemma i vardagsrummet med hjälp av en ombyggd rakapparat är ofta ful i mina ögon.

Jag svarade Annat.

Snygga tatueringar är snygga och en vacker form av konst, fula tatueringar är fula... Typ.

• Kokomo
    chrissandra skrev 2010-04-01 09:13:38 följande:
    Nu är det "inne" att tatuera sina barns namn (Martin Stenmark-inspirerat), gärna stort och på underarmar, överarmar och även på händerna. De flesta säger såklart att de inte någonsin kommer ångra sina barn men att ångra sina barn och att ångra en tatuering är två vitt skilda saker. 
    Men eller hur! Förstår inte att folk inte ser skillnaden på att tröttna på sina barn och att tröttna på en tatuering (typsnitt/placering/färg/skuggor etc etc).
  • Takhiza
    Kokomo skrev 2010-04-01 10:48:11 följande:
    Men eller hur! Förstår inte att folk inte ser skillnaden på att tröttna på sina barn och att tröttna på en tatuering (typsnitt/placering/färg/skuggor etc etc).
    Förstår absolut hur du menar, men jag tror inte det spelar någon roll Även om man ångrar typsnittet exempelvis så tror jag inte man ångrar tattueringen i sig.
  • Kokomo
    Takhiza skrev 2010-04-01 10:50:43 följande:
    Förstår absolut hur du menar, men jag tror inte det spelar någon roll Även om man ångrar typsnittet exempelvis så tror jag inte man ångrar tattueringen i sig.
    Så bara för att tatueringen består av ens barns namn så är det omöjligt att tröttna på den? Jag tycker det låter märkligt.
  • Anna o Leia
    Takhiza skrev 2010-04-01 10:50:43 följande:
    precis! en tattuering står ju många ggr för något man har varit med om i livet:)
Svar på tråden Tycker du att det är fult med tatueringar?