Tycker du att det är fult med tatueringar?
Som rubriken lyder,motivera gärna varför du tycker att det är fint eller fult.
Fick en mindre rolig komentar om min tatuering förra veckan Därför jag frågar.
Som rubriken lyder,motivera gärna varför du tycker att det är fint eller fult.
Fick en mindre rolig komentar om min tatuering förra veckan Därför jag frågar.
Jag säjer JA det kan vara fruktansvärt gräsligt om man har mycket typ hela armarna,halsen,skallen ja typ överallt hela jäkla kroppen.
Så jäkla vidrigt så.
MEN lagom,rätt ställe osv är helt okej.
Har själv några st.
Ja, på flashback finns trådar om fulaste tatueringar och jävlar vad många som har små streck-gubbe-kukar på vaden efter en kväll på fyllan.
En bekant har ett motiv på sig som föreställer jesus som blir korsfäst i gummistövlar eller nåt sånt. Det var väldigt fult, men så berättade han att det var en soldat under nåt av världskrigen som tecknat den, och då steg den i mina ögon då den ändå hade nån slags historia bakom.
Det beror på motivet svarade jag....har ju sett en hel del "roliga" tatueringar på nätet...ex kvinnor tatuerade på mäns magar, så att naveln får föreställa könet, eller kvinnoben i armhålan på män där håret föreställer könet osv osv... Det är ju INTE snyggt i mitt tycke då, inte heller tycker jag det är så snyggt med vissa seriefigur-tatueringar osv. Min pappa ser ut som en sida ur en serietidning, inte snyggt! En och en, javisst...massa olika blandat, nej!
Det kan vara fult om det är för mycket och något fult motiv på ett fult ställe.
Jag älskar tatueringar! Har en del och vill ha fler Men jag tycker ändå inte att alla är snygga. Fast egentligen är det ju skit samma vad jag tycker så länge den betyder något för den som har den
Jag skulle inte tatuera mig alls men min gubbe har en på sin överarm och med bästa vilja kan jag tycka den är OK. :)
Underarm, händer och hals går bort, ser ofräscht ut tycker jag.
Däremot OM jag var tvungen att göra en så skulle det vara en tidlös bild i så fall.
Jag känner mååånga som tatuerat sig med det som är trendigt just då och sedan ångrat sig väldigt, inte för att de var tatuerade utan för motivet.
Fjädrar, kinatecken och tribaler bl.a.
Nu är det "inne" att tatuera sina barns namn (Martin Stenmark-inspirerat), gärna stort och på underarmar, överarmar och även på händerna. De flesta säger såklart att de inte någonsin kommer ångra sina barn men att ångra sina barn och att ångra en tatuering är två vitt skilda saker.
Nej, inte fult direkt.
Men tillräckligt fult för att jag inte vill ha någon själv.
Beror helt på både placering och motiv. Och storlek.
Gilalr inte stora blaffiga saker som täcker stora delar av kroppen, eller som kryper upp efter halsen.
Mindre, på ben, armar, mage, bröst tycker jag oftast är fina. Fast det beror på motivet också förstås.
Har länge själv övervägt någon liten diskret med barnens initialer och födelseår. Få se om jag tar mod till mig nån gång...
Alltså, jag svarade nej men det där beror ju på... Jag tycker att det först och främst beror på HUR många tatueringar man har och sen också VAR de sitter! Det är INTE snyggt med för många och synliga. Jag har själv bara en, som sitter på höger överarm (en varg som ylar mot en måne). Skulle absolut kunna tänka mej en eller två till, men fler vill jag nog inte ha. Är armarna helt täckta av tatueringar så är det INTE snyggt!