• Isanje

Tycker du att det är fult med tatueringar?

Som rubriken lyder,motivera gärna varför du tycker att det är fint eller fult.

Fick en mindre rolig komentar om min tatuering förra veckan Därför jag frågar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att det är fult med tatueringar?
  • Hallonmumsan

sen kan man alltid fylla i och frächa upp en tatuering. min har bleknat en hel del och mycket beror nog på att jag inte sköt den på sommaren med solskydd så såsmåningom så ska jag fylla i den. trotts att jag har min sambos namn så kommer jag aldrig ågra den oavsett vad framtiden visar. han är mitt livs kärlek och barnens far och kommer alltid vara en del av mitt liv.

• jaghopparhögt
    Pimpinellan skrev 2010-04-01 15:32:56 följande:
    Tycker det är asfult. Man förstör sin kropp fullständigt och hur kul är det att sitta på hemmet som 93-åring med tatueringar som är rynkiga,utsmetade och ger intryck av att man varit allt annat än en dam som ung? Folk med tatueringar gör inget bra intryck på mig. Inte de som är sönderpiercade heller.
    Jag är absolut ingen dam så jag vill absolut inte att någon ska tro det.
  • Jennie med ie
    Michisen skrev 2010-04-01 16:10:00 följande:
    Sen tycker jag det är rätt roligt att se hur de som inte gillar tatueringar uttalar sig om folk som har tatueringar, det är ju sällan vi som har tatueringar sitter och säger saker som: "Alltså, den där tjejen har inte en enda tatuering, tänk när hon är gammal och rynkig och sitter på hemmet och inte har en enda tatuering som alla oss andra, då kommer det ju synas att hon var en fisförnäm snobb i sin ungdom!"
    Vi kanske skulle börja, och se ramaskriet?

Jag har inget problem med att folk inte gillar tatueringar, couldn´t care less. Smaken är som baken. Men dömandet, kategoriserandet och den nedvärderande attityden kunde varit kul att slippa se.
  • Michisen
    Jennie med ie skrev 2010-04-01 19:40:12 följande:
    Vi kanske skulle börja, och se ramaskriet? Jag har inget problem med att folk inte gillar tatueringar, couldn´t care less. Smaken är som baken. Men dömandet, kategoriserandet och den nedvärderande attityden kunde varit kul att slippa se.
    Lite så.
    Min mor brukar köra argumentet med att det är fult med rynkiga tatueringar. Jag påpekade att hon är komplett otatuerad och ändå är ganska ful, sedan dess har hon faktiskt haft vettet att hålla sin åsikt för sig själv, för den leder ju ändå ingenvart. Hon kan tycka att det är fult hur mycket som helst, de sitter där de sitter och så länge jag är nöjd med mig själv så är det ju bara för alla andra att gilla läget.

Jag tvingar ju ingen att gå och tatuera sig bara för att jag tycker att det är sexigt och snyggt med stora tatueringar, liksom.

Som du säger - skulle vara kul ifall folk kunde förstå att det inte är speciellt classy att ha en fördömande och nedvärderande attityd också.
  • kilowatt

Beror på motivet. Tribals är jättefult, tycker jag. Men mina är fina, tycker jag såklart, annars hade jag aldrig gjort dom. Mer kommer det bli.

• Hallonmumsan

som jag sa till min mamma när jag berättade att jag tänkte tatuera bröstkorgen. den dagen jag är så hängig att tatueringarna är fula kommer jag med all säkerhet dölja bröstpartiet ändå.

• Hallonmumsan
    kilowatt skrev 2010-04-01 19:43:28 följande:
    Beror på motivet. Tribals är jättefult, tycker jag. Men mina är fina, tycker jag såklart, annars hade jag aldrig gjort dom. Mer kommer det bli.
    tribals är fult ja. min sambo har två men enbart för att han tatuerade över andra och det är det var det ända som kunde täcka över helt.
  • Takhiza
    Hallonmumsan skrev 2010-04-01 19:47:51 följande:
    tribals är fult ja. min sambo har två men enbart för att han tatuerade över andra och det är det var det ända som kunde täcka över helt.
    Fast jag kan inte förstå varför man tattuerar över tattueringar. Då kan man ju inte varit tillräcklgit säker på tattueringen man gjorde, eller?
    Min man vill tattuera över två av sina och de för att han var 18år och gjorde nåt han tyckte var häftigt då och tattueraren var billig, vilket idag resulterar i fula tattueringar som han inte kan visa på jobbet (han är "dagisfröken")
  • CHARLATAN

Beror på placeringen... och storleken. Små tatueringar mitt på en överarm, i svanken eller annan stor yta ser bara för jävligt ut. Som en fluga som satt sig där och dött ungefär. Varför skaffar man en tatuering om den inte ska synas? För att man själv ska kunna titta på den i smyg och känna sig lite naughty? Då kan man lika gärna spara sina 500 kronor och köpa sig en snygg BH.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Michisen
    Takhiza skrev 2010-04-01 19:50:32 följande:
    Fast jag kan inte förstå varför man tattuerar över tattueringar. Då kan man ju inte varit tillräcklgit säker på tattueringen man gjorde, eller?
    Jag gjorde en cover-up på en liten seriekatt jag hade på högerarmen som jag gjorde när jag var arton år och en dag. Jag var stensäker på att jag ville ha tatueringar, men när jag blev äldre så ville jag ha en mycket större tatuering än vad jag som artonåring hade råd med. Därför gjorde jag min cover-up.

Finns ingen före-bild utom hos Heidi, men här är efter.
    http://michis.blogg.se/2008/april/de-dodas-madonna-av-heidi-hay.html
Svar på tråden Tycker du att det är fult med tatueringar?