• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • smarres

Någon som har koll på vilket gradantal man inte ska understiga på ACn för o undvika förkylningar på barnen, kan de va 20? Minns inte...

• Thegran

Nu går flygskatten åt rätt håll! För några veckor sen låg den på ca 2700 kr, idag är den på 2243!
    Kanske är dags att betala biljetterna snart då :)

Och enligt valuta.se får man ca 4.5 bath för 1 kr enligt dagens kurs. Tycker det börjar se lite stabilare ut! Vågar man hoppas på ytterligare höjning under hösten tro?

• Tant T

Hej!

Var hittar man badskor?! Rekommenderas det både till barn och vuxna när man ska till Koh Lanta eller är det  mest till barn?

• Trulis78

TessaG: Jag kikade på Good Days efter att ha läst ditt inlägg om stället. Det ser ju jätte mysigt ut för bra pris! Konstigt att det verkar så mycket billigare på Long Beach än på Klong Dao (såg diskussionen om matpriser tidigare också). Hur som helst så åker vi eventuellt med två barn i november och har just för barnens skull tittat främst på Klong Dao men nu börjar jag fundera på att ändra mig. Är det svårt för barnen att bada på Long Beach så att det är nödvändigt att bo på Klong Dao? Mina barn är 2,5 och 4 och det är alltså inte så viktigt att det går att promenera med vagn på stranden för dom går ju själva för det mesta. Tror du att man får plats att bo i en superior bungalow fyra personer? Vore jätte tacksam för lite råd och kanske några bilder om du skulle orka maila mig också?

• Trulis78

smarres: Finns det något specifikt gradantal då. Jag brukar tycka att det är skillnaden jämfört med utetempen som är det stora problemet och därför försöker jag att bara sänka temperaturen några grader med hjälp av ac. Samtidigt får man ju bort fukten med så då brukar det vara ok upplever jag.

• Thegran
    Trulis78 skrev 2010-08-10 22:06:56 följande:
    TessaG: Jag kikade på Good Days efter att ha läst ditt inlägg om stället. Det ser ju jätte mysigt ut för bra pris! Konstigt att det verkar så mycket billigare på Long Beach än på Klong Dao (såg diskussionen om matpriser tidigare också). Hur som helst så åker vi eventuellt med två barn i november och har just för barnens skull tittat främst på Klong Dao men nu börjar jag fundera på att ändra mig. Är det svårt för barnen att bada på Long Beach så att det är nödvändigt att bo på Klong Dao? Mina barn är 2,5 och 4 och det är alltså inte så viktigt att det går att promenera med vagn på stranden för dom går ju själva för det mesta. Tror du att man får plats att bo i en superior bungalow fyra personer? Vore jätte tacksam för lite råd och kanske några bilder om du skulle orka maila mig också?
    fixar imorgon om du skickar din mailadress till min inkorg här på fl :)
    och, ni får absolut plats fyra personer i en sån bunge! det är en dubbelsäng och en enkelsäng. med en extrasäng, eller om ni tränger ihop er, fungerar det absolut! de är rätt stora.
  • cillae
    smarres skrev 2010-08-10 18:21:55 följande:
    Någon som har koll på vilket gradantal man inte ska understiga på ACn för o undvika förkylningar på barnen, kan de va 20? Minns inte...
    Vi brukar ha våran på 27-29 grader och oftast bara fläkten på på natten, och då känns det ändå kallt när man kommer in.
  • Thegran
    cillae skrev 2010-08-10 22:32:42 följande:
    Vi brukar ha våran på 27-29 grader och oftast bara fläkten på på natten, och då känns det ändå kallt när man kommer in.
    vi har kört på ca 26 grader, dock utan barn med.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)