• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Thegran
    MissKaos skrev 2010-08-13 19:34:34 följande:
    HAde kontakt med dom för ett par år sedan. Då svarade dom, men jag tror det tog någon dag- trevlig kontakt.
    ja, vi har också haft kontakt med dem tidigare. Varit jättenöjda, både med dykning och transfer.

Har tänkt anlita dem igen, men nu har det gått ganska många veckor sen vi mailade, och inte fått svar.
  • Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-13 19:07:21 följande:
    Vad trött jag blir. Är det bara jag som har problem med att få kontakt med lantadiver?! De svarar ju inte på mail!
    Ska man behöva ringa?
    Jag har haft kontakt med Maj-Britt men det tog någon vecka innan hon svarade. I förra veckan skickade jag ett mail med ytterligare några frågor men har ännu inte fått svar...
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-08-13 19:07:21 följande:
    Vad trött jag blir. Är det bara jag som har problem med att få kontakt med lantadiver?! De svarar ju inte på mail!
    Ska man behöva ringa?
    Jag tror att det kan vara för att Maj-Britt och Ulf som äger Lanta Diver brukar vara på semester i Sverige på sommaren
  • Thegran
    ulligulli skrev 2010-08-13 22:57:48 följande:
    Jag tror att det kan vara för att Maj-Britt och Ulf som äger Lanta Diver brukar vara på semester i Sverige på sommaren
    ja, fast svara på mail borde de ju göra ändå tycker jag :) eller i annat fall skriva på hemsidan att man ska höra av sig efter sommaren eller så.

jaja. det löser sig. Vi har ett par alternativa sätt att få tag i dem på :)
  • Alyssa

Hejsan!
    Nästa år i April reser vi till Lanta med barnen och vi kommer behöva alla tips och råd vi kan få vad gäller att resa med småbarn. Vi var där för två år sen då utan barn, nästa år åker vi med en 7åring, 4åring och en 1åring. Det är väl 1åringen som man funderar mest över hur det ska fungera.

Boende har vi då vi bor hos svägerskan och hennes man men allt det andra med välling blöjor mm. Välling får vi ta med antar jag men blöjor? Hur är det med sånt? Är det dyrt att köpa blöjor där? Och barnmat? Kan han äta vanlig mat om han får vaccin? Får han ta vaccin vid den åldern? Han kommer att vara 1år och 3månader.

• Jensa1973

Tessa

Förut för ett bra tag sedan innan jag hängde som mest i tråden så mailade jag de och hade lite funderingar...
    Fick inget svar så efter 2-3 veckor mailade jag igen och bara undrade om de fått mitt mail..Ff inget svar..

Förresten kanske är lite sen..Men vi köpte till lilleman en dvd på Classe Ohlsson..Tror inte de har kampanjpriset ännu men ordinarie är 1500
    Den drivs på batteri några timmar, strömsladd och ciggkabel. Det är dubbla monitors men vi har bara använt den ena. Man kan ha skivor, usb minne samt sd-kort. Vi har dock märkt att den inte tar alla köpta filmer som vi har. Men en bränd musik skiva med avslappningsmusik inför läggningen tar den.
    Ska gå in och prata med de om varför den inte tar dessa köpta dvd..

Men vi kör på filmer i USB minnet få plats en del och tar ju ingen plats

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Thegran

Tack för dvdtipsen!

Hittade ingen bra idag, men har kollat på en på komplett.se som vi bestämt oss för att beställa. Den lär ju iaf duga till en tvååring att kolla på.
    Det är kampanj på den just nu, dels är själva spelaren 100 kr billigare och sen ingår det dessutom trådlösa hörlurar som annars kostar strax under 400.
    Hoppas den blir bra, men det tror jag.

Vi passade även på att ta foton till visumen när vi ändå var i "storstan". Skönt att ha det gjort!

(och jisses vad mycket kostnader runt om kring det blir till resan! resväska, dvdspelare, laddbara batterier, etc etc etc. Men mycket av grejerna har man ju kvar efter med som tur är)

• Tullemi

Visst är det dyrt och jag vill inte ens tänka på vad resan kommer att ha kostat totalt, MEN ett par bekanta var med sin son i Grekland i 2 veckor och det kostade runt 50.000:- och när jag hör det så tycker jag att vi som reser till Thailand får mycket för pengarna trots allt

Milea 080217 Lucas 100202
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-08-14 20:57:05 följande:
    Visst är det dyrt och jag vill inte ens tänka på vad resan kommer att ha kostat totalt, MEN ett par bekanta var med sin son i Grekland i 2 veckor och det kostade runt 50.000:- och när jag hör det så tycker jag att vi som reser till Thailand får mycket för pengarna trots allt
    50 000 för två veckor?! DET var en del pengar det!
    Ja, visst får man mycket för pengarna i thailand, helt klart. Och sen så går det ju att själv styra väldigt mycket över vad resan kommer kosta genom val av boende, flyg, mat etc.
  • Soffs

Vi har precis börjat planera eftersom vi inte har vetat om kan komma iväg i år men nu ser det ut att gå vägen!

Vi har hittat jättebra biljetter Köpenhamn-Bangkok och ska sedan vidare till Krabi och sträckan Bangkok-Krabi är under halva priset om vi åker med Air Asia mot att boka Köpenhamn-Bangkok-Krabi direkt. Är det någon som har någon erfarenhet av att byta till Air Asia? Det borde väl rimligen bli att plocka ut bagaget, ta sig igenom säkerhetskontrollen igen, tullen och checka in igen osv? Hur lång tid kan detta ta? Någon bokningssida där man kan boka hela biljetten inkl Air Asia annars?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)