• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • cillae
    Thegran skrev 2010-08-12 09:21:10 följande:
    tack för tipset, ska kolla!
    Vi har också en sån, tror den rymmer 500 ml, liten och smidig. Vart ska ni efter Lanta då?
  • syster j

En doppvärmare är ju annars smidigt. Tar ju ingen direkt plats!

• Thegran
    cillae skrev 2010-08-12 12:26:35 följande:
    Vi har också en sån, tror den rymmer 500 ml, liten och smidig. Vart ska ni efter Lanta då?
    Vet inte riktigt. Kollat på railey, phiphi, Klong muang, koh klang och koh muuk :) Så får se vart vi hamnar :) Blir kanske nån natt på varje ställe. Sista tre dagarna ska vi iaf till BKK.
  • Thegran
    syster j skrev 2010-08-12 14:21:11 följande:
    En doppvärmare är ju annars smidigt. Tar ju ingen direkt plats!
    det har jag aldrig hört talas om, ska googla :)
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-08-11 19:11:42 följande:
    Vi har en dotter som fyller två år under tiden på DR :) Vi är där 2 - 27 nov sen åker vi vidare.
    Ditt/dina barn då? 
    Du har alltså bott på DR tidigare?  Vi har bokat en minisuit, vet du hur de är? :)

:e novemberEn till från tråden, Ulligulli, är där samtidigt också så vi blir ett litet gäng härifrån. Vi får ta en liten FL träff i poolen ;)
    Japp, vi kommer bo där ifrån den 22:a oktober till den 16:e november! Ses i poolenCool
  • Thegran
    ulligulli skrev 2010-08-12 20:17:40 följande:
    Japp, vi kommer bo där ifrån den 22:a oktober till den 16:e november! Ses i poolenCool
    haha, tycker det är lite roligt att vi är tre härifrån, snacka om sammanträffande!
  • cillae
    ulligulli skrev 2010-08-12 20:17:40 följande:
    Jaa ska bli så härligt!  Sist så var vi till Koh Jum några dagar, var sådär, och för några år sen på Koh Mook, mysigt. Vi har också kollat lite på Koh Klang, ser mysigt ut, men kanske väl lugnt. Phi phi gillar vi också.
  • syster j

En doppvärmare är liksom bara själva aggregatet+ sladd och kontakt förstås som sitter i en vattenkokare!  Så pluggar man in den och stoppar i en kastrull eller vad man nu har för kärl att värma i. Mycket smidigt att ta med si på resor. Tror att jag betalade 129 kr på Clas Ohlsson för min. 
    Nu är det inte många veckor kvar innan vi åker!!!!!! 

• Thegran
    syster j skrev 2010-08-12 22:51:29 följande:
    En doppvärmare är liksom bara själva aggregatet+ sladd och kontakt förstås som sitter i en vattenkokare!  Så pluggar man in den och stoppar i en kastrull eller vad man nu har för kärl att värma i. Mycket smidigt att ta med si på resor. Tror att jag betalade 129 kr på Clas Ohlsson för min. 
    Nu är det inte många veckor kvar innan vi åker!!!!!! 
    Kollade på nätet, men då måste man ju ha nåt bra ställe att lägga den på efteråt, för jag antar att den är varm ett tag efter också...
    Tror vi kör på en vattenkokare iaf, ska kolla på Coop i helgen :)

Har beställt 5 filmer till dottern nu också :) Ta 5 betala för 1. Så nu har hon några till flyget och som underhållning på restauranger om det behövs :)
  • syster j

Det är ju bara att spola eller lägga i kallt vatten!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)