• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • lillsussan
    Thegran skrev 2010-08-10 06:56:04 följande:
    har förresten foton från både Good days och DR om du vill ha? I sånnafall är det bara att skicka ett meddelande med din mailadress så fixar jag under dagen!
    Supersnällt! Du har fått ett meddelande från mig
    Vår älskade Ebba kom till världen 10/6 2010
  • lillsussan
    MissCh skrev 2010-08-09 23:02:16 följande:
    Vi bodde på Sand sea resort. Det var relativt enkla men OK trevliga bungalows. Poolen var jättemysig, och restaurangen precis mot havet jättebra. Men man kan gå på vilken restaurang som längs stranden i och för sig, utom till frukosten då. En nackdel var att det var höga palmer där det trillade ner kokosnötter ibland, en natt var det en som smällde till riktigt rejält i taket! Det måste vara livsfarligt om man får en sån på sig. Jag skulle hellre bo nånstans där de plockat bort kokosnötterna från palmerna... På östra sidan är det inte så fin strand, och där är mest backpackerställen, så ta något av dem på västra, jag tror flera kan vara bra. Hela halvön, med tre stränder, är väldigt liten så det är inte långt nånstans, tror det tar typ 10 minuter att gå mellan sidorna.
    Såg jättefint ut. Bodde ni i Deluxe Air Condition eller vad hade ni?
  • Lyck4

Vilken rolig och bra tråd!
    Vi åker till Thailand den 6e-21a Oktober -10.
    Det är första gången vi reser med våra barn som är 2 och 4 år så finns massa frågor..

Vet inte hur mycket eller vad ni skrivit om tidigare så ursäkta om ajg drar upp samma ämne en gång till, Vi är lite kluvna när det gäller Dukoralen. Hur har ni gjort? Är den nödvändig. Har aldrig tagit den förut när jag varit i Thailand..

///Caroline

• Thegran
    Lyck4 skrev 2010-08-10 12:23:12 följande:
    Vilken rolig och bra tråd!
    Vi åker till Thailand den 6e-21a Oktober -10.
    Det är första gången vi reser med våra barn som är 2 och 4 år så finns massa frågor..

Vet inte hur mycket eller vad ni skrivit om tidigare så ursäkta om ajg drar upp samma ämne en gång till, Vi är lite kluvna när det gäller Dukoralen. Hur har ni gjort? Är den nödvändig. Har aldrig tagit den förut när jag varit i Thailand..

///Caroline
    vi skippar dukoral. De på vaccinationskliniken rekomenderade inte ens att ta den.
    blir man sjuk så finns det dundermedicin på plats :) eller så kan man ju ta med sig hemifrån. Vi hade med imodium eller vad de heter förra resan.
  • Lyck4
    Thegran skrev 2010-08-10 12:33:40 följande:
    vi skippar dukoral. De på vaccinationskliniken rekomenderade inte ens att ta den.
    blir man sjuk så finns det dundermedicin på plats :) eller så kan man ju ta med sig hemifrån. Vi hade med imodium eller vad de heter förra resan.
    Skippar ni även till barnen?
  • smarres
    lillsussan skrev 2010-08-09 22:12:03 följande:
    Tack Smarre för infon.

Upplevde du att det var stora komplex i hela Kao Lak eller var det vissa områden som var värre än andra? Vi har kikat lite på Andaburi (Nang Thong), Ocean Breeze (Nang Thong) och Ayara Villas (Bang Niang). Men vi vill absolut inte bara ha massa hotellkomplex men gärna lugn och ro och promenadavstånd till restaurangstråk.   
    Vi var på Nang Thong beach, tänkte inte på att de finns olika stränder, så vet inte hur de e på de andra ställena. Men tror att Nang Thong är Kao Laks centrum, där det finns mest turistaffärer o så. Men det var ändå rätt lugnt när vi va där o det e inte så stort. Så lugn o ro tror ja absolut ni kan få där! Kommer ihåg att vi upplevde Kao Lak som dyrt om man jämför med de andra ställena i Thailand vi va på, o vi tyckte inte att den thailändska charmen fanns. Men det e hur vi uppfattade Kao Lak, finns säkert andra som inte håller me....
    Vi åkte förresten förbi Andaburi, o har för mig att de inte låg vid stranden där alla andra hotell va. Va dock aldrig på området, så kan dessvärre inte säga hur det såg ut...
  • smarres
    lillsussan skrev 2010-08-09 22:13:20 följande:
    Aaah. Har  ni bokat en sådan till er tjej för den här resan? Läste på Thomas Cook att dem bara hade ett  begränsat antal sådana per flygresa.
    Ja, vi åker me Finnair o vi bokade babycot på en gång o kommer att få det. Förra gången va vi inte garanterade babycot, just för att det finns ett begränsat antal, men fick det som tur va. Så ring o kolla, tror de e först till kvarn som gäller....Flört
  • lillsussan
    smarres skrev 2010-08-10 13:17:59 följande:
    Ja, vi åker me Finnair o vi bokade babycot på en gång o kommer att få det. Förra gången va vi inte garanterade babycot, just för att det finns ett begränsat antal, men fick det som tur va. Så ring o kolla, tror de e först till kvarn som gäller....Flört
    Bokade precis flygresan till - jippi!!! Skall kontakta flygbolaget direkt och se om vi kan få en vagga.
  • smarres
    lillsussan skrev 2010-08-10 13:38:56 följande:
    Bokade precis flygresan till - jippi!!! Skall kontakta flygbolaget direkt och se om vi kan få en vagga.
    Härligt!! När åker ni? Vi har drygt tio veckor kvar, men det ska nog gå fort....Skrattande!
  • Smilla75
    Lyck4 skrev 2010-08-10 12:38:19 följande:
    Skippar ni även till barnen?
    Vi tar alltid Ducoral och även till barnen (över 2 år). Risken för kolera är förvisso låg men det skyddar för mkt andra magåkommer med. Vi tycker det är jobbigt nog att vara iväg med alla barn (och härligt förstås men ni förstår säkert hur jag menar) utan att vara halvkassa i magen. Eftersom jag jämt är gravid eller ammar....så får jag inte ta thailändska mediciner.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)