lillsussan skrev 2010-08-06 22:54:32 följande:
Också var det tänkbara orter: efter att både läst här i tråden och i böckerna är vi inne på Koh Lanta, Railay och Khao Lak. Funderar på att välja två av dessa, t ex efter att ha landat i Phuket åka med våt till Koh Lanta och stanna där i ca 10 dagar och sedan till Khao Lak och stanna där 10 dagar (båt + taxi vilket är ca 6 timmars resa).
Koh Lanta verkar vara lugnt och enligt böckerna slipper man "massage-ställena" och inkastarna. Sen verkar man kunna göra fina utflykter till Phang Nga och Kha Sook och Ko Similian. Någon som varit där nyligen som kan instämma? Och kanske tips på boende - ej nödvändigt med barnpool etc då vår kiddo bara är 7 månader när vi är där, men gärna mysigt och bra standard.
Tar gärna emot tips på vilka av ställena; Koh Lanta, Railay och Khao Lak ni rekommenderar och likaså bra boenden. Kan tänka mig betala uppemot 700 kr/natt.
Vi va på Lanta o Kao Lak i mars 2009. Vi tyckte jättemycket om Lanta, men inte Kao Lak. Lanta är i mina ögon mycket mysigare, med bungalows och restauranger på stränderna. I Kao Lak var det mest större hotellkomplex som låg vid stränderna, inte alls lika charmigt. o vi skulle inte åka dit igen, men sen beror det ju helt på vad man är ute efter...Vi åkte på en dagsutflykt till Similian island, helt oförglömligt. Vi hade med våran då 10-månaders lilla tjej på utflykten o de gick jättebra. Jag o min man kunde ut o snorkla tillsammans medans de som jobbade hade hand om lilltjejen.