• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Smilla75
    lillsussan skrev 2010-08-06 23:07:43 följande:
    Smilla75 - när du skriver köra vagn. Finns det ok promenadstråk? Är verkligen en promenadmänniska och joggar också om möjlighet finns med vagnen - även på semestern
    Ja, du kan köra vagn längs vattenbrynet på hela Klong Dao stranden - härligt. Där finns också trottoar utmed vägen men där vill du inte gå långt pga trafiken.
  • Tullemi
    lillsussan skrev 2010-08-06 23:01:15 följande:
    Milea: Det hade varit toppen att åka till Krabi, men har inte hittat ngt flygbolag dit. Ving/Fritidsresor hade bara det alterantivet som två-veckorsresa. Resan vi har hittat kostar för oss strax över 22 tkr och då är restiden strax över 10 timmar. Men så klart - sparar man tusenlappar - kan man ju leva med lite skrik. Man får väl värdera skriket i hundralappar... Vid er förra resa, var er kiddo spädis då? Fick ni låna "säng" att ha framför sätet, eller hur fungerade det?

TessaG - skall även kolla från Köpenhamn. Om det skiljer sig mkt i pris kan man ju leva med att ta tåget ner.
    Milea var 9 månader så det var kört med en spädissäng på flyget. Vi bokade istället platser med en vägg framför och så kunde vi ha henne i perioder på golvet tillsammans med mig eller pappan. Han (pappan) somnar var som helst så dom 2 sov där i några timmar
    Milea 080217 Lucas 100202
  • winters
    lillsussan skrev 2010-08-06 23:01:15 följande:
    Milea: Det hade varit toppen att åka till Krabi, men har inte hittat ngt flygbolag dit. Ving/Fritidsresor hade bara det alterantivet som två-veckorsresa. Resan vi har hittat kostar för oss strax över 22 tkr och då är restiden strax över 10 timmar. Men så klart - sparar man tusenlappar - kan man ju leva med lite skrik. Man får väl värdera skriket i hundralappar... Vid er förra resa, var er kiddo spädis då? Fick ni låna "säng" att ha framför sätet, eller hur fungerade det?

TessaG - skall även kolla från Köpenhamn. Om det skiljer sig mkt i pris kan man ju leva med att ta tåget ner.
    Vi åker non-stop till Krabi i 4 veckor med Fritidsresor i november, men vi har även hotell med dem, så det kanske är annorlunda, eller var det fullt på 4-veckorsresorna?
    Oscar 091001
  • Smilla75
    MissCh skrev 2010-08-06 23:19:25 följande:
    Åh, vad kul med en som varit där så mycket! Vi ska vara i Klong Dao i tre månader i vår, och barnen ska gå i Svenska skolan (Sanuk). Kommer ni att vara där då också?

Det här med vagn... Vår lilla kommer vara mellan 4,5 och 7,5 månader, så vi behöver ha med en riktig vagn, inte bra en liten sulky. Har du möjligen någon synpunkt på vad som kan vara en bra vagn?

Vi kommer att vara där i november, två av våra barn går på Sanuk då. De trivs alltid bra där.

Mina små brukar åka i Mclaren, den har solskydd och fullt liggläge. Rätt dyr dock men billigare i Tyskland om du importerar. Min 5 månaders åker i den nu.

Mawe123 skrev 2010-08-07 00:09:42 följande:
    Dela med dig! Vilka är era guldkorn?

Jag blev helt galen i Papas dillräkor och i princip all mat på Gong Grit sen var vi några gånger till Bayern också för att njuta av deras goda pizza.

Men jag vill ha mer tips!!

Ja, de räkorna går inte av för hackor....även pizzorna är goda. Vår favvo är Slow Down, längre ner på stranden. Nu skriker min bebis men ska försöka skriva fler förslag sedan.

• lillsussan
    Smilla75 skrev 2010-08-07 07:34:02 följande:
    Ja, du kan köra vagn längs vattenbrynet på hela Klong Dao stranden - härligt. Där finns också trottoar utmed vägen men där vill du inte gå långt pga trafiken.
    Toppen - det ser jag verkligen framemot. Lustigt att man längtar till värme nu när man har sommar här, men det är ju ändå en annan form av avkoppling när man inte är hemma.
    Vår älskade Ebba kom till världen 10/6 2010
  • lillsussan
    Tullemi skrev 2010-08-07 08:52:38 följande:
    Milea var 9 månader så det var kört med en spädissäng på flyget. Vi bokade istället platser med en vägg framför och så kunde vi ha henne i perioder på golvet tillsammans med mig eller pappan. Han (pappan) somnar var som helst så dom 2 sov där i några timmar
    Det kanske är kört för vår Ebba också som då är 7 månader. Så då gäller att försöka få platser vid en vägg då. Tack för tipset!
  • lillsussan
    winters skrev 2010-08-07 09:19:27 följande:
    Vi åker non-stop till Krabi i 4 veckor med Fritidsresor i november, men vi har även hotell med dem, så det kanske är annorlunda, eller var det fullt på 4-veckorsresorna?
    Har ej kollat 4-veckorsresor. Kanske är just att de har två respektive fyra veckor. Skall kolla upp detta. Vet dock inte om vi kan vara borta så länge som fyra veckor, men det hade ju förstås varit härligt, härligt...  Åker ni också från Landvetter?
  • YlvaD

Jopp, var där i tre veckor nu i mars.

Vad undrar du?

//Ylva

• MissCh

Har tyvärr inte varit på Khao Lak. Men en kollega till mig som åkte en månad med två småbarn var på både Khao Lak och tre andra ställen, och de tyckte att Koh Kho Khai var bästa stället på hela resan. Det är inte så långt från Khao Lak. Bara en tanke.

Jag tycker själv mycket om när det är väldigt vacker omgivning, gärna med dramatiska klippor och så, därför tycker jag att Railey är något man inte borde missa. Det var härligt för barnen där, lugnt på stranden, inga bilar, roliga grottor och så. Skickar med en bild Glad

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)