• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Tullemi
    MissCh skrev 2010-08-05 17:23:54 följande:
    Ja, allt plockar på... suck. Men jag skaffade det tillägget nyligen, och det var en rätt liten kostnad som tur var.
    Tog du genom ert försäkringsbolag eller? Vad fick ni betala? Och hur många dagar behövde ni lägga till? Massa frågor här, haha
  • Thegran

Nu har jag varit på stadium och köpt en resväska! SÅ NÖJD!
    Egentligen är det en hockeytrunk, men den har både hjul, draghandtag och bärremmar så man kan ha den på ryggen. STOR är den dessutom. Och billig, 599 kr.

Var ju någon i tråden som tipsade om den tidigare, så TACK snälla vem det nu var :)

• Thegran

när jag ändå terrar tråden så....jag måste bara slå ett slag för JORDENRESOR ännu en gång, för er som inte bokat än :)
    De är så fantastiskt bra (och nej, jag arbetar inte där, äger det inte och är inte sponsrad ;) )
    Mailsvar på 10 min nu ikväll, de har svarat på mail både kvällar och röda dagar och alltid inom bara några timmar.
    Personliga, proffsiga och den bästa service jag stött på någonsin!

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-08-05 19:13:35 följande:
    när jag ändå terrar tråden så....jag måste bara slå ett slag för JORDENRESOR ännu en gång, för er som inte bokat än :)
    De är så fantastiskt bra (och nej, jag arbetar inte där, äger det inte och är inte sponsrad ;) )
    Mailsvar på 10 min nu ikväll, de har svarat på mail både kvällar och röda dagar och alltid inom bara några timmar.
    Åååh, det måste kännas tryggt. Om vi ändå inte hade haft så jädra bråttom.....
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-08-05 19:20:08 följande:
    Åååh, det måste kännas tryggt. Om vi ändå inte hade haft så jädra bråttom.....
    Vi har bokat via bokningssida tidigare med, utan några som helst problem (travelstart), men just det där att ha namn på dem man vänder sig till och veta vem som svarar på mail känns bra.  Att dessutom mötas av någon som kommer ihåg en och vet vem man är när man kontaktar dem för att fråga något är skönt. Sen gillar jag att man kan få till "specialare" som är svårt på bokningssidorna.

Tycker helt klart att det är värt lite extra pengar för att få den service som riktiga resebyråer kan ge.
  • Caffreys
    Thegran skrev 2010-08-05 19:13:35 följande:
    Jordenresor är jättebra. Det är folk från Jadetravel som öppnat eget.
  • Thegran
    Caffreys skrev 2010-08-05 19:33:53 följande:
    Jordenresor är jättebra. Det är folk från Jadetravel som öppnat eget.
    japp, I know :) Det är väl dessutom samma person som startade Jade som startat upp Jorden också.
    Har förövrigt varit nöjd med den kontakt jag haft med Jade också, vilket antagligen inte är så konstigt då det som sagt är samma grundare...
  • Caffreys
    Thegran skrev 2010-08-05 19:36:45 följande:
    japp, I know :) Det är väl dessutom samma person som startade Jade som startat upp Jorden också.
    Har förövrigt varit nöjd med den kontakt jag haft med Jade också, vilket antagligen inte är så konstigt då det som sagt är samma grundare...
    Ja det kändes kul att gå in där eftersom personen jag bokade med när jag åkte till Thailand -90 jobbade där.
  • Mitt livs lycka
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-05 08:51:15 följande:
    Någon som har något boende på Phi Phi att rekommendera? Måste vara AC samt finnas pool! Funderar på Phi Phi Banyan villa...?
    Vi har planer på att spendera 6 nätter på Koh Lanta, 6 nätter på Koh Phi Phi samt 2 nätter i Ao Nang. Men nu har jag börjat bli lite tveksam till att vara så länge på Phi Phi. Vi kommer att ha tre barn med oss i åldrarna 2, 3 och 9 år... Efter att googlat en massa så verkar Phi Phi ha blivit en riktig party-ö..?!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)