• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2010-08-03 21:18:27 följande:
    Barnmatsburkar/vällingtetror o.dyl får man ha med sig genom security, men inte vanliga drycker. Det får man köpa i avgångshallen. Men allt som tydligt är barnmat får man ta med i handbagaget.
    Tack! Då kan jag ta med lite småpåsar med riskakor ( ni vet småfolks) och russin och nån x-tra mat burk. Och kex *mutor* Och mer.. Tom jag har väl slutat amma då.. (är en jobbig långtidsammande morsa, försöker dra ner det till 2ggr/dygn nu..)
    mee79 skrev 2010-08-03 21:24:07 följande:
    man får ha hur mycket dryck med som helst till barn!! man visar drickan i säkerhets kontrollen och säger att det är till barnet. det dom kan göra är att be en smaka på det, eller hälla det på huden.(för att förvissa sig om att de inte är sprängämne)
    vi åkte i maj och hade medd festis, mer, och babyjuice, absolut inga problem!
    Perfekt!
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • Tullemi
    mee79 skrev 2010-08-03 21:24:07 följande:
    man får ha hur mycket dryck med som helst till barn!! man visar drickan i säkerhets kontrollen och säger att det är till barnet. det dom kan göra är att be en smaka på det, eller hälla det på huden.(för att förvissa sig om att de inte är sprängämne)
    vi åkte i maj och hade medd festis, mer, och babyjuice, absolut inga problem!
    Jaha, det visste jag inte .
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2010-08-03 21:47:35 följande:
    Nu blev jag lite nyfiken så jag googlade och det står att drycker, som typ saft och liknande inte räknas som barnmat och därför får man inte ta med det. Men om du nu har fått det så blir man ju lite osäker på vad som gäller......hm.
    www.arlanda.se/sv/Information--tjanster-till/.../
    tillägg: småflaskor på max 100 ml ska gå om man lägger det i zippåse.
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2010-08-03 21:47:35 följande:
    Nu blev jag lite nyfiken så jag googlade och det står att drycker, som typ saft och liknande inte räknas som barnmat och därför får man inte ta med det. Men om du nu har fått det så blir man ju lite osäker på vad som gäller......hm.
    www.arlanda.se/sv/Information--tjanster-till/.../
    Står ju tydligt att tex saft inte räknas som barnmat.
    Jag får fortsätta amma ungen helt enkelt. HAN vill inte sluta med det.
    Ska fråga Ving som vi reser med länger fram hur det ser ut med detdär. det viktigaste är eg extra mat och kex el dyl.
    Kommer packa ner något paket gröt i resväskan tror jag, det är väl inte så uppskattat men som nödmat är det bra o han äter ju det dom han är hungrig nog. vi kommer ha både micro o vattenkokare på rummet.
    kanske ska man ta med babywatchern? Man kan ju lägga barnet i stugan, köpa take away och några öl och sitta på terrassen nån kväll..
  • Thegran

men dryck till barn måste ju finnas på flyget? inte finns väl bara läsk o alkohol?

• MissKaos
    Thegran skrev 2010-08-03 22:06:20 följande:
    men dryck till barn måste ju finnas på flyget? inte finns väl bara läsk o alkohol?
    Såklart det gör, är väl om man vill ha med ngn favvorit eg.
    Vi flyger kl 23, så jag hoppas han ska sova då! Hem går planet kl 17 så då hoppas jag han somnar efter mellanlandningen i sarija (eller vad det nu hette)
  • Thegran
    MissKaos skrev 2010-08-03 22:10:07 följande:
    Såklart det gör, är väl om man vill ha med ngn favvorit eg.
    Vi flyger kl 23, så jag hoppas han ska sova då! Hem går planet kl 17 så då hoppas jag han somnar efter mellanlandningen i sarija (eller vad det nu hette)
    ah ok :) började fundera på varför man behövde ha med sig sådant :)

vi flyger på em från sverige och mitt i natten från bkk. Hoppas också på att dottern sover större delen av resorna...men, det kanske är en önskedröm...
  • Mawe123

Jag hade med lättdryck i små genomskinliga glasflaskor, en dl i varje, var och en förpackad i en genomskinlig plastpåse. På planet köpte jag en flaska med vatten utan bubblor och blandade till drycken till sonen i nappflaskan. Ingen protesterade, eller i frågasatte, när jag gick genom scannern la jag fram detta och hans "matsäck" tillsammans med plånbok etc, fungerade hur bra som helst.

Men vet att flera andra fått kasta t ex festisar etc, så de tror jag inte att man ska satsa på.

På hemresan från thailand hade jag med mig mycket både mat o dryck, när de undrade sa jag bara it´s for the baby, han var visserligen 2 år, och de tyckte då att allt var helt okej. Hade bland annat köpt med mig massor av kycklingspett som barnen åt på flyget Tungan ute

William 000213, Lowe 070712
  • MissKaos
    Thegran skrev 2010-08-03 22:12:42 följande:
    ah ok :) började fundera på varför man behövde ha med sig sådant :)

vi flyger på em från sverige och mitt i natten från bkk. Hoppas också på att dottern sover större delen av resorna...men, det kanske är en önskedröm...
    Valium? Obestämd
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)