• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • molnen
    smarres skrev 2010-08-04 21:04:05 följande:
    Är det någon som vet var man kan hitta badskor och solskyddsdräkt med lång ärm och ben? Alla jag tittat på har bara kort ärm o ben, finns det någon anledning till det kanske? Och så fattar jag inte vad det e för skillnad på soldräkt och solskyddsdräkt, någon som kan förklara för en förvirrad....Glad
    www.sunblock.se
    Har 2delade set  med 50+ (som är högsta märkningen och som fått bra i tester ) och som har långa ärmar och ben.
  • Thegran
    ulligulli skrev 2010-08-04 21:33:05 följande:
    Du minns helt rättCool! Vi har även förlängt vår resa äker sen 21:a oktober iställen för den 25:e! Längtar....
    oh, härligt! Hur lång blir den totalt?

Ja, snart ligger vi och plaskar i poolen på DR! Häääärligt! Ses där ;)
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-08-04 21:36:03 följande:
    oh, härligt! Hur lång blir den totalt?

Ja, snart ligger vi och plaskar i poolen på DR! Häääärligt! Ses där ;)
    Det blir nästan exakt 1 månad. Åker den 21:a oktober och hem den 20:e november!

Har precis bokat boende på Koh Mook, så det känns verkligewn som det närmar sigGlad.

Syns i poolenCool
  • Mitt livs lycka

Ser att ni pratar om Dr Lanta! Vi funderar på att boka DR Lanta alt. Andaman Lanta Resort på Koh Lanta men kan inte bestämma oss... Några med erfarenheter från dessa?? Bra/dåliga??

• smarres
    molnen skrev 2010-08-04 21:35:44 följande:
    www.sunblock.se
    Har 2delade set  med 50+ (som är högsta märkningen och som fått bra i tester ) och som har långa ärmar och ben.
    Tack! Hittade en del där, dock inga med långa ben. Men då finns det nog helt enkelt inte. Det va visst lite rea nu på både badskor, hattar o solskyddskläder, så ska passa på på en gång....Tungan ute
  • Mitt livs lycka
    smarres skrev 2010-08-04 21:04:05 följande:
    Är det någon som vet var man kan hitta badskor och solskyddsdräkt med lång ärm och ben? Alla jag tittat på har bara kort ärm o ben, finns det någon anledning till det kanske? Och så fattar jag inte vad det e för skillnad på soldräkt och solskyddsdräkt, någon som kan förklara för en förvirrad....Glad
    ex. Swimpy säljs på Clas Ohlson - jag köpte en förra året på rean, fick den då för halva priset!

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=150192302
  • MissCh
    ulligulli skrev 2010-08-04 21:42:26 följande:
    Det blir nästan exakt 1 månad. Åker den 21:a oktober och hem den 20:e november!

Har precis bokat boende på Koh Mook, så det känns verkligewn som det närmar sigGlad.

Syns i poolenCool
    Åh, Koh Mook, dit har jag velat åka. Tänkte att när vi är nästan tre månader på Lanta så kan man ta en tur dit någon gång. Kul om du vill säga hur det var sen!
  • MissCh
    smarres skrev 2010-08-04 21:55:00 följande:
    Tack! Hittade en del där, dock inga med långa ben. Men då finns det nog helt enkelt inte. Det va visst lite rea nu på både badskor, hattar o solskyddskläder, så ska passa på på en gång....Tungan ute
    Sunmate har väl med både kort och lång ärm/ben?
    www.sunmate-shopen.se/
  • Thegran
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-04 21:47:26 följande:
    Ser att ni pratar om Dr Lanta! Vi funderar på att boka DR Lanta alt. Andaman Lanta Resort på Koh Lanta men kan inte bestämma oss... Några med erfarenheter från dessa?? Bra/dåliga??
    har ingen erfarenhet av DR än, men så gott som allt jag har läst har varit positivt. Våra vänner som varit där och kollat säger också att det är jättefint och barnvänligt.
    Jag tror det kommer bli kanon! Dessutom har de väldigt hög prutmån ;)
  • Simbaa
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-04 21:47:26 följande:
    Vi bodde på andaman lanta resort. Det var jättemysigt, god mat och trevlig personal. Poolen var lagom kommer inte ihåg om det fanns nån barnpool.
    Vi bodde i en bungalow med kylskåp.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)