• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Karisma

Hej,

Har suttit och läst bakåt i tråden och känner mig så peppad att boka resa till Thailand. Vi har tänkt åka när barn nr3 anländer (är inte gravid än men snart hoppas vi Glad)

Vi har funderat på att  hyra ett hus och va borta runt 5v var i thailand vet vi inte finns ju hur många olika ställen som helst.

Kanske kan ni hjälpa oss lite...

Var ska man åka??? vill att det ska finnas mataffärer men även några restauranger att välja mellan om man vill äta ute ofta. Shopping så man inte behöver röra på sig allt för mycket utanför området där man bor.

Tips på seriösa personer/firmor som hyr ut hus. Vill gärna ha egen pool och om möjligt även barnpool. Vet inte vad man kan tänkas hitta för utbud. Har kollat lite på villor på blocket. Inte för enkel villa men inte lyx heller för då lär priset bli helt galet.

Och när på året vi ska åka lär väl bli dec-juni. Verkar vara den bästa perioden. Eller?

Vore tacksam för hjälp/tips från er ang vad man ska börja titta på.Cool

/Kristina

• Ewima

Hoppar in här ny i tråden. Solig

Vi har bokat och åker till Thailand den 27 september. Vi stannar i Bangkok två dagar, för att sedan åka till Koh Chang (inte helt bestämmt ännu) Den 14oktober åker vi till Australien, Och allt som allt blir vi borta i 7 veckor.

Vi vill gärna ha tips o råd inför resan. Vi som reser är jag sambon o vår 2½åriga dotter.

*En fundering är kring är -Vilken vagn ska vi ta med? Gärna en liten resevagn med liggläge och bra suflett (för att skydda mot all stark sol. Främst att ha på flygplatser, men också som shoppingvagn.

Ska man köpa en billig paraplyvagn, eller satsa på en dyrare typ Baby Jogger City Mini?

• Ewima

Glömde även skriva: Tar gärna emot förslag på andra lugna resemål som passar barnfamiljer Flört

• Thegran
    Ewima skrev 2010-08-03 14:45:15 följande:
    Hoppar in här ny i tråden. Solig

Vi har bokat och åker till Thailand den 27 september. Vi stannar i Bangkok två dagar, för att sedan åka till Koh Chang (inte helt bestämmt ännu) Den 14oktober åker vi till Australien, Och allt som allt blir vi borta i 7 veckor.

Vi vill gärna ha tips o råd inför resan. Vi som reser är jag sambon o vår 2½åriga dotter.

*En fundering är kring är -Vilken vagn ska vi ta med? Gärna en liten resevagn med liggläge och bra suflett (för att skydda mot all stark sol. Främst att ha på flygplatser, men också som shoppingvagn.

Ska man köpa en billig paraplyvagn, eller satsa på en dyrare typ Baby Jogger City Mini?
    Vi har köpt en chicco liteway som vi ska ta med. Har använt den en del hemma sen den köptes, och är jättenöjd! tror den blir kanon att ha med på resan!
    kanske vore det nåt för er?
  • Ewima
    Thegran skrev 2010-08-03 14:50:13 följande:
    Vi har köpt en chicco liteway som vi ska ta med. Har använt den en del hemma sen den köptes, och är jättenöjd! tror den blir kanon att ha med på resan!
    kanske vore det nåt för er?
    Tusen tack för tipset! Den verkar riktigt bra, och ännu bättre att den kostar nästan en tredjedel av Babt Joggern Skrattande

Såg att det dessutom finns att köpa väska för vagnen, vilket många flygbolag kräver för att ha dem som handbagage ( rätta mig om jag har fel)
  • Karisma

Tittar på ett hotell nu på karon beach är priserna per natt eller per vecka? Gissa det är per natt, priserna var mellan 1000kr och 3500kr per ???

Hotellet heter Ramada Karon beach.

/K

• Thegran
    Karisma skrev 2010-08-03 15:19:56 följande:
    Tittar på ett hotell nu på karon beach är priserna per natt eller per vecka? Gissa det är per natt, priserna var mellan 1000kr och 3500kr per ???

Hotellet heter Ramada Karon beach.

/K
    alla boenden vi tittat på har angett priserna per natt, men har ingen koll på just det hotell nu nämner.
  • Thegran
    Ewima skrev 2010-08-03 14:57:40 följande:
    Tusen tack för tipset! Den verkar riktigt bra, och ännu bättre att den kostar nästan en tredjedel av Babt Joggern Skrattande

Såg att det dessutom finns att köpa väska för vagnen, vilket många flygbolag kräver för att ha dem som handbagage ( rätta mig om jag har fel
    väska som passar finns att köpa. för att få ner den i väskan vi har måste man dock ta av framhjulen, men det gör man i ett kick.
    vi kommer checka in vagnen, så vi kan packa blöjor och flytväst med den.
    känner inget behov av att ha vagnen när vi mellanlandar i BKK, men det där är ju olika
  • Karisma
    Thegran skrev 2010-08-03 15:22:46 följande:
    alla boenden vi tittat på har angett priserna per natt, men har ingen koll på just det hotell nu nämner.
    var det jag anade. Blir nog lite saftigt med 3500kr per natt i 5veckor. =P

Tack så mkt för ditt svar. Skrattande
  • Ewima
    Thegran skrev 2010-08-03 15:25:01 följande:
    väska som passar finns att köpa. för att få ner den i väskan vi har måste man dock ta av framhjulen, men det gör man i ett kick.
    vi kommer checka in vagnen, så vi kan packa blöjor och flytväst med den.
    känner inget behov av att ha vagnen när vi mellanlandar i BKK, men det där är ju olika
    Vi har precis vart och köpt en Chicco Liteway som du tipsade omSkrattande. Provkörde många resesulkys, men det blev den tillslut!

Väskorna till sulkys (babyproffsens egna märke) var slut på lager. Så det blir till att beställa.

Nu när du säger det så undrar jag om vi verkligen BEHÖVER ha den som handbagage...Obestämd Får nog fundera en extra gångDrömmer

TACK för hjälpen!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)