• Ewima

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hoppar in här ny i tråden. Solig

Vi har bokat och åker till Thailand den 27 september. Vi stannar i Bangkok två dagar, för att sedan åka till Koh Chang (inte helt bestämmt ännu) Den 14oktober åker vi till Australien, Och allt som allt blir vi borta i 7 veckor.

Vi vill gärna ha tips o råd inför resan. Vi som reser är jag sambon o vår 2½åriga dotter.

*En fundering är kring är -Vilken vagn ska vi ta med? Gärna en liten resevagn med liggläge och bra suflett (för att skydda mot all stark sol. Främst att ha på flygplatser, men också som shoppingvagn.

Ska man köpa en billig paraplyvagn, eller satsa på en dyrare typ Baby Jogger City Mini?

• Ewima

Glömde även skriva: Tar gärna emot förslag på andra lugna resemål som passar barnfamiljer Flört

• Ewima
    Thegran skrev 2010-08-03 14:50:13 följande:
    Vi har köpt en chicco liteway som vi ska ta med. Har använt den en del hemma sen den köptes, och är jättenöjd! tror den blir kanon att ha med på resan!
    kanske vore det nåt för er?
    Tusen tack för tipset! Den verkar riktigt bra, och ännu bättre att den kostar nästan en tredjedel av Babt Joggern Skrattande

Såg att det dessutom finns att köpa väska för vagnen, vilket många flygbolag kräver för att ha dem som handbagage ( rätta mig om jag har fel)
  • Ewima
    Thegran skrev 2010-08-03 15:25:01 följande:
    väska som passar finns att köpa. för att få ner den i väskan vi har måste man dock ta av framhjulen, men det gör man i ett kick.
    vi kommer checka in vagnen, så vi kan packa blöjor och flytväst med den.
    känner inget behov av att ha vagnen när vi mellanlandar i BKK, men det där är ju olika
    Vi har precis vart och köpt en Chicco Liteway som du tipsade omSkrattande. Provkörde många resesulkys, men det blev den tillslut!

Väskorna till sulkys (babyproffsens egna märke) var slut på lager. Så det blir till att beställa.

Nu när du säger det så undrar jag om vi verkligen BEHÖVER ha den som handbagage...Obestämd Får nog fundera en extra gångDrömmer

TACK för hjälpen!
  • Ewima
    Är det någon som varit ellar ska åka till Koh Chang?
  • Ewima

TessaG: kanske en dum fråga, men vad är en triangelkudde för något? :)

• Ewima

Vi har bara 25 dagar kvar till avresa. Börjar få riktigt med resfeber! Försöker komma på det sista som ska fixas innan med vaccinationer och reseprylar Flört Inte blir det lättare av att vi flyttar till ny lägenhet om 2veckorFörvånad

Jag har frågat tidigare och puffar lite på frågan
     Någon som har vart på Koh Chang? Vi ska till KC Grande och det vore kul att höra lite om stället. Innan vi flyger dit blir det 3 dagar i Bangkok,

• Ewima
    Thegran skrev 2010-09-19 21:56:40 följande:
    Thai har inga skärmar i sätena, så det är därför vi tar med bärbar dvd spelare :)

Min dotter är också 2 när vi åker (eller ja, hon fyller två där), och jag tror inte hon är för liten för att plocka med den :)
    Åh nej....har Thai inga skärmar!!??? Shit då blir det att panikköpa en notebook eller en dvdspelare!

Ni som har portabla DVD-spelare, vilket märke har Ni? Och framförallt Hur lång batteritid?? Jag har kikat på flera men alla verkar ha ca 2h speltid (vilket inte känns så värt på våra 8 flygningar)

Den där magnetleksaken med I drömmarnas trädgård, kan du länk till den igen? ;) Verkar som en hit för min tös som är 2½!
    --------
    Idag är det endast  EN VECKA kvar till avresa. Då åker vi: Arlanda-Kastrup-Bangkok-Trat (koh Chang)-Bangkok-Brisbane och sedan hemresa i november. Resfeber? lite :)
  • Ewima
    TessaG: Tack för all din hjälp!  Vilket märke har ni på DVD-spelare?
  • Ewima
    livet från ljusa sidan skrev 2010-09-22 15:06:08 följande:
    Ewima: Vi har dmtech, superbra...vet dock inte med batteritid för det har vi aldrig på den... men borde det inte finnas uttag på flygplan? jag flyger typ aldrig så jag vet inte ;)

Vi skall också till koh chang! I nov, vart skall ni bo?? Åhh jag kommer nog trakassera dig med mängder av frågor efter ni kommit hem innan vi åker ;) Hur länge blir ni borta?
    Nemän va skoj! Jag trodde det "bara" va vi som skulle till Koh ChangSkrattande
    Vi letade och letade och tillslut hittade vi KC Grande som ligger vid White Sand Beach på Koh Chang. Vi har bokat åtta nätter där. Först stannar vi i Bangkok två nätter för lite shopping o turistande Flört

Jag kan inte minnas om det finns eluttag på flygen, den var ett par år sedan jag flög sist Drömmer

Någon som vet?

Ang. Chicco Liteway så är vi jääättenöjda med våran. Några av de bra accesoarerna är reseväskan och det kombinerade Mygg/Uv-skyddsnätet.
  • Ewima
    Thegran skrev 2010-09-24 17:37:48 följande:
    jag har köpt en sån.

här kan du se den;
    www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326177
    vi köpte den till nåt kampanjpris, då ingick trådlösa hörlurar.
    Tusan också, det är en sån jag letat efter! Har kikat på säkert 50stycken, ingen som går på AA-batterier...Skrikandes Och nu är det för sent att beställa eftersom vi åker på måndag.

Jag skulle ha frågat dig från början Flört
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)