• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • MissCh
    smarres skrev 2010-08-02 17:07:05 följande:
    Annars kanske man skulle kunna köpa vagn i Thailand av nån turist som ska åka därifrån, de vore ju skönt! En sån sida vore väl bra, där man lägger ut olika användbara grejer till försäljning som man inte vill ta med sig hem. Någon som vet om det finns?!  Eller någon som åker från Samui i slutet på oktober som vill sälja en vagn kanske...?!Kan man få lite extra shoppingpengar innan hemfärd ...Flört
    Precis! Det skulle jag också vilja, köpa av någon som ska åka hem. Jag vet inte om det finns någon sida, skulle också gärna vilja ha tips om det. Vi ska till Krabi-området i mitten på mars, någon som ska åka hem då och vill sälja något av följande:
    hjälmar
    flytvästar
    babyskydd
    Glad
  • Tullemi

Det skulle även finnas ett ställe där man kan lämna in sina oöppnade barnmatsburkar/välling så att någon annan kan få dem. Vi slängde massor av barnmat sist

• Mawe123

132 dagar kvar Tungan ute

Känns helt okej att börja jobba efter 4 veckors semester när man vet att det snart väntar 4 bonus veckor på Lanta Flört

William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    Thegran skrev 2010-08-02 20:07:35 följande:
    91 dagar här :)
    Om du kommer ihåg, så skriv gäna hur bred tuk-tuken är här i tråden när du kommer ner , med tanke på barnvagnsinköp, vill inte behöva fälla ihop vagnen skulle vara supergulligt av dig Drömmer

Har ju en väl fungerande Liteway, som var toppen i vintras, och funkade perfekt i tuken, men det är ju alltid kul att förnya lite..
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-08-03 10:00:54 följande:
    Det skulle även finnas ett ställe där man kan lämna in sina oöppnade barnmatsburkar/välling så att någon annan kan få dem. Vi slängde massor av barnmat sist

men visst kan man lämna kvar sådant!
    lämna in på tex skandinaviska restauranger/butiker/caféer, eller hotellet. finns nog en del som tacksamt tar emot för att ge/sälja vidare.

vi kommer lämna kvar en flytväst i thailand i december. Om någon vill ha den (en hitills oanvänd baltic för barn upp till 15 kg) kan vi leverera den i Bangkok 10 - 13 dec.  Om ingen nappar ger vi den till någon vi träffar innan vi åker till Bkk. 

• syster j

Visum fixade...... Endast 36 dagar kvar!

• Thegran
    Mawe123 skrev 2010-08-03 10:22:14 följande:
    Om du kommer ihåg, så skriv gäna hur bred tuk-tuken är här i tråden när du kommer ner , med tanke på barnvagnsinköp, vill inte behöva fälla ihop vagnen skulle vara supergulligt av dig Drömmer

Har ju en väl fungerande Liteway, som var toppen i vintras, och funkade perfekt i tuken, men det är ju alltid kul att förnya lite..
    haha påminn mig, så ska jag försöka mäta ;)
    kul att se chafförens min om man drar fram måttband ;) nädå, men kan ju iaf göra en uppskattning.
    Fast, det är nog olika beorende på tuktuk kan jag tänka mig.
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-08-03 10:27:14 följande:

men visst kan man lämna kvar sådant!
    lämna in på tex skandinaviska restauranger/butiker/caféer, eller hotellet. finns nog en del som tacksamt tar emot för att ge/sälja vidare.

vi kommer lämna kvar en flytväst i thailand i december. Om någon vill ha den (en hitills oanvänd baltic för barn upp till 15 kg) kan vi leverera den i Bangkok 10 - 13 dec.  Om ingen nappar ger vi den till någon vi träffar innan vi åker till Bkk. 

Jo, visst skulle man kunna ha gjort/göra det. Tänkte mer att det skulle finnas ett speciellt ställe för inlämning/utlämning. Precis som det finns en butik i Karon som tar emot böcker som folk läst på semestern och sen säljer vidare dem.
  • Mawe123
    Thegran skrev 2010-08-03 10:29:58 följande:
    haha påminn mig, så ska jag försöka mäta ;)
    kul att se chafförens min om man drar fram måttband ;) nädå, men kan ju iaf göra en uppskattning.
    Fast, det är nog olika beorende på tuktuk kan jag tänka mig.
    Tror Liteway är 48 bred om jag inte minns fel, kanske får du bara en uppfattning om det är trångt med den (för visst har ni med en så´n) eller om det finns marginal.

Jag ska påminna, har du tillgång till internet måste du ju logga in i tråden emellanåt och fresta oss lite!!
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-08-03 10:35:07 följande:
    Tror Liteway är 48 bred om jag inte minns fel, kanske får du bara en uppfattning om det är trångt med den (för visst har ni med en så´n) eller om det finns marginal.

Jag ska påminna, har du tillgång till internet måste du ju logga in i tråden emellanåt och fresta oss lite!!
    japp, Liteway har vi så ska jämföra med den :)

Vi kommer ha tillgång till internet, kanske inte dagligen men kommer kika in imellanåt iaf.
    lovat släkten att reseblogga... :) laptopen hänger med.
    tänkte ta med iPhonen ner också och köpa något kontotkort med surf i thailand.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)