Mitt livs lycka skrev 2010-07-28 20:49:48 följande:
Vill bara tacka för de förlsag jag fått på boende i Ao Nang. Har aldrig varit i Krabi tidigare så det är alltid kul att få lite tips! Däremot så är vi lite tråkiga på det sättet att vi helst inte bor på hotell som Ving/Fritidsresor/Apollo använder..
Inte heller vill vi ha "för långt" till stranden/centrum, åker ogärna tuk-tuk i onödan (med tanke på det som diskuterats lite förut nämligen "omöjligheten" till att spänna fast barnen. Men givetvis åker vi tuk-tuk ibland men kan man undvika detta flera ggr dagligen så gr vi gärna det. Och jag personligen bor gärna nära stranden iaf!
Vi får se på vilket hotell vi hamnar på! Men ni får gärna fortsätta komma med förslag och fortsätter att googla på boende! Men jag har era förslag kvar i minnet!
Tänkte bara säga att läget var just det bästa, precis vid stranden, nära longtailbåtarna, och det är verkligen nära att gå till "stan". Man har varken långt till den delen som svänger uppåt strax ovanför, eller till "strandpromenaden" där det ligger flera trevliga restauranger i andra änden.
Däremot har jag ingen aning om om charterföretagen använder hotellet. Vi var där i lågsäsong när svensk charter inte går till Krabi, så vi såg inget av det. Vi googlade mycket på hotellbokningssajter mm och valde vad vi tyckte verkade bäst på varje ställe.