• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • MissCh

Nu har vi bokat våra flygbiljetter!

16 mars - 16 juni nästa år.

Det blev rätt mkt dyrare än jag budgeterat för, eftersom Thai höjt sina priser sen dess, och vi kunde bara tänka oss att flyga direkt på sträckan Köpenhamn - Bangkok (känns tillräckligt när man reser med en 7-åring, en 4-åring och en spädis). Sen ska vi vidare till Krabi / Koh Lanta direkt. Ca 38 000 kr gick det på.

Men kul, nu är både flyg, hus och skola bokat!

• molnen

Hur gör ni med bilstolar när ni åker ? Tar ni med det på flyget ?

• Tullemi
    molnen skrev 2010-07-25 23:07:41 följande:
    Nej, det gör vi inte. Nu kommer Lucas vara 10 månader när vi åker så det hade varit passé ändå, men även om han varit mindre så hade vi skippat det.
  • MissCh
    molnen skrev 2010-07-25 23:07:41 följande:
    Det har jag också funderat på. Vår minsta kommer vara 4,5 - 7,5 månader när vi åker, så det känns ganska aktuellt att ha en. Men det blir väldigt mycket att ta med, undrar om det kommer gå - flytvästar, hjälmar mm.
  • Tullemi
    MissCh skrev 2010-07-26 09:13:32 följande:
    Det har jag också funderat på. Vår minsta kommer vara 4,5 - 7,5 månader när vi åker, så det känns ganska aktuellt att ha en. Men det blir väldigt mycket att ta med, undrar om det kommer gå - flytvästar, hjälmar mm.
    .....mmm, man kan ta med sig hur mycket som helst om man vill. Vi är dock allergiska mot att kånka på allsköns grejer så vi gör avvägningar hela tiden... Då ryker babyskyddet.
  • Smilla75
    Tullemi skrev 2010-07-26 09:22:29 följande:
    .....mmm, man kan ta med sig hur mycket som helst om man vill. Vi är dock allergiska mot att kånka på allsköns grejer så vi gör avvägningar hela tiden... Då ryker babyskyddet.
    Det väger ju så mycket med, då blir det övervikt. Vi tar inte heller med det.
  • molnen

Jag menar inte ett babyskydd utan en vanlig bakåtvänd bilstol ,någon som tagit med det ? vi ska åka charter .

• molnen

Jag skulle inte åka med mina barn utan bilstol i sverige så då är det uteslutet att göra det i thailand .

• Thegran
    molnen skrev 2010-07-26 15:18:17 följande:
    Jag skulle inte åka med mina barn utan bilstol i sverige så då är det uteslutet att göra det i thailand .
    i många taxibilar finns inte ens bilbälte. och på många ställen finns inte vanliga "bil taxin" heller.

från flyg till resort brukar man dock kunna boka med bilbarnstol. det är  transporterna på plats som är svårare att lösa.

vi bokar transport med bilbarnstol mellan flyg och resort. Men, när vi väl är framme kommer det bli tuktuk, dock med hjälm...det känns iaf lite bättre så...
  • molnen

Vad har ni för typ av hjälm ?Har inte tänkt tanken på att ha  det med tidigare .....

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)