• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • molnen

Angående att ta med vagn är det olika på olika flygbolag. Vi sak till Kreta och när jag frångade fick man ta en resesäng ,en bilstol och en vagn /barn( och det gällde även barn under 2år.)

• Tullemi
    molnen skrev 2010-07-24 23:15:17 följande:
    Angående att ta med vagn är det olika på olika flygbolag. Vi sak till Kreta och när jag frångade fick man ta en resesäng ,en bilstol och en vagn /barn( och det gällde även barn under 2år.)
    Vi flyger inte charter iofs, vilket jag antar att ni gör..... Så det skiljer sig nog pga det också, men tack för svar.
  • Caffreys
    Flamma skrev 2010-07-24 16:29:55 följande:
    Vi var nöjda med Print Kamala, men skulle gärna bo på BEach Resort.
    Jo jag har sett dem men lite för dyrt för min budget. Många mindre hotel och guest house brukar ha egna sidor eller inga sidor alls och det är de jag vill åt. Har dock hittat några ställen efter idogt letande men som sagt jag tar gärna emot fler tips. men som sagt hotell odyl som man hittar på större boknings sajter är jag inte ute efter.
  • CeciliaSt

Provar igen då....

Vad kan ni berätta om, rekommendera och tipsa om på Ko Samui? Vi åker i februari o har våra två tjejer med oss, då 5 o 9 år. Aktiviteter för barn i den åldern?  Vi bor på stranden Lamai.
    Sen ska vi en sväng till Koh Phangan. Vill gärna höra vad ni har att säga om det också. Där bor vi på Haad Salad.
  • Smilla75
    Tullemi skrev 2010-07-24 23:07:05 följande:

Jamen, det var då sjutton vad svårt det är att hitta info då. Kan man tro att båda barnen får ta med sig varsin vagn på resan? Jag hittar bara info om att "infant" får ta med en vagn. Barn över 2 år då? Milea är ingen vagnåkare men en lite minisylky vill vi ha med till henne för kvällsbruk. Nån som vet nåt om detta? Vi flyger med Lufthansa och sista sträckan med Silk Air.
    Annars köper vi nåt som rullar är vi väl är i Phuket.

När vi flög med Finnair med ett barn och en bebis hade vi två paraplyvagnar, även på Airasia, kostnadsfritt.
  • Tullemi
    Smilla75 skrev 2010-07-25 17:14:44 följande:
    När vi flög med Finnair med ett barn och en bebis hade vi två paraplyvagnar, även på Airasia, kostnadsfritt.
    Ja, jag tror att det är så, men jag ville gärna se det på print på flygbolagets hemsida
  • Smilla75
    Tullemi skrev 2010-07-25 17:43:51 följande:
    Ja, jag tror att det är så, men jag ville gärna se det på print på flygbolagets hemsida
    Skicka dem ett mail, skriv ut och ta med till incheck om de strular.
  • Tullemi
    Smilla75 skrev 2010-07-25 17:44:52 följande:
    Skicka dem ett mail, skriv ut och ta med till incheck om de strular.
    Good idea! Tack
  • Thegran

Jaha, då har det smällt en bomb i centrala BBK. Flera skadade, och vad jag hört en död hittills. Hoppas hoppas hoppas inte det här är upptakten till ytterligare våldsamheter!

• MissKaos
    CeciliaSt skrev 2010-07-25 11:50:08 följande:
    Provar igen då....
    Vad kan ni berätta om, rekommendera och tipsa om på Ko Samui? Vi åker i februari o har våra två tjejer med oss, då 5 o 9 år. Aktiviteter för barn i den åldern?  Vi bor på stranden Lamai.
    Sen ska vi en sväng till Koh Phangan. Vill gärna höra vad ni har att säga om det också. Där bor vi på Haad Salad.
    Gillar Samui massor, varit där 3ggr.. Jao, kolla in alla turistfällor och Glöm inte grandpa grandma s rock (som en jättesnopp o snipa, gissar att barnen kommer tycka det är svinkul..)
    Lamai är trevligt! Bra strand. Shoppa på Chaweng, finns mest där (även adidas store mm)
    Phangang, vi boddepå panviman.com det är nog inte samma strand? åk INTE över ön med bil om ni inte måste-det kändes som helt livsfarligt att göra det.Gillade lugnet där, och det var god o billig mat på stranden. Mysigt och lugnt. Samui är ju mer livat
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)