• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • loppis7

Vi har bott på Orchidaecea 2003 o det var vår första Thai resa så vi tyckte ju självklart att det var jättefint men det som var jobbigt där var att det ligger jättehögt så man måste gå många trappor finns ingen hiss, tror inte att jag hade valt det om man har barn.Men hotellet var fint obra läge tar inte många min innan man är på standen. 

• stockrosen
    Meramat skrev 2010-07-20 20:54:41 följande:
    Vi betalar 27000kr för två vuxna, 1 barn i egen stol och en bebis med Thai, Sthlm-Bkk. Det är en 3-månaders biljett, utresa oktober, hemresa december.
    Det var vad vi tänkte göra också.
    Men när jag kollade så kostade biljetter med KLM, Lufthansa, SAS runt 22 000 kr och det är 5000 kr skillnad....Och jag vill dessutom helst flyga från Göteborg. Vet inte om det är värt det.....

Har någon av er andra flygit med KLM, Lufthansa SAS? Har bara hört neg om dessa...(dålig service, sura miner, maten har tagit slut etc).
  • stockrosen
    Hanakana skrev 2010-07-20 21:33:24 följande:
    MissCh: När är det lågsäsong i Phuket (Kata)? Nu blev jag orolig, vi vill ju gärna kunna bada i havet också. Tröttnar lätt på att ligga vid hotellpoolen i 14 dagar... Vi åker i slutet av mars och lite in i april. Vi har hört att Kata ska vara bättre än Karon just p.g.a att det inte finns några farliga undervattensströmmar i Kata Beach. Hoppas det iaf... Vad kostar det ungefär att åka longtail-båt ut till "finare ställen" med vit sand och klart vatten (från Kata Beach)?

Vi ska bo på Orchidacea Resort, ett enkelt budgethotell fast ändå med ac, pooler och restauranger. Har hört att de ska ha god frukostbuffé där. Någon som har varit där/känner till hotellet?
    Nä det är väl högsäsong då? Eller slutet av den i alla fall?
  • Tullemi

Vi ska flyga med Lufthansa - det ska bli spännande..... Hoppas verkligen att deras reklamslogan stämmer: There´s no better way to fly. Fast det verkar ju inte så

• stockrosen
    Tullemi skrev 2010-07-21 17:07:55 följande:
    Vi ska flyga med Lufthansa - det ska bli spännande..... Hoppas verkligen att deras reklamslogan stämmer: There´s no better way to fly. Fast det verkar ju inte så
    Nä, det verkar inte så. MEN man skall ändå försöka trösta sig med att smaken är som baken.... och egetnligen kanske det inte spelar någon större roll om flygvärdinnorna är trevliga/glada eller ej. Men att maten tar slut är illa förstås. Jag tror att det blir bra ändå. Allvarligt talat.

SAS har också väldigt dålig rykte och jag tänkte vara lite fräck och maila dem och hänvisa till de trådarna jag hittat och fråga om man överhuvudtaget vågar boka en långresa med dem....Skulle vara spännande att höra vad de svarar....Skall försöka göra det inatt när barnen sover
  • Thegran

Imorgon är det dags för dotterns första twinrix dos. Tråkigt såklart, då hon blir ledsen, men ändå är sådana här små steg på vägen sköna för då märker man att tiden tickar!

• Smilla75
    stockrosen skrev 2010-07-21 18:46:37 följande:
    Nä, det verkar inte så. MEN man skall ändå försöka trösta sig med att smaken är som baken.... och egetnligen kanske det inte spelar någon större roll om flygvärdinnorna är trevliga/glada eller ej. Men att maten tar slut är illa förstås. Jag tror att det blir bra ändå. Allvarligt talat.

SAS har också väldigt dålig rykte och jag tänkte vara lite fräck och maila dem och hänvisa till de trådarna jag hittat och fråga om man överhuvudtaget vågar boka en långresa med dem....Skulle vara spännande att höra vad de svarar....Skall försöka göra det inatt när barnen sover
    Och vi åker med ett ukrainskt ökänt bolag men 17700 kr för alla 5 är svårslaget...
  • stockrosen
    Smilla75 skrev 2010-07-21 19:41:37 följande:
    Och vi åker med ett ukrainskt ökänt bolag men 17700 kr för alla 5 är svårslaget...
    Japp, DET var svårslaget! Under 18 000 för hela fem personer!!!! När åker ni?
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-07-21 18:58:44 följande:
    Imorgon är det dags för dotterns första twinrix dos. Tråkigt såklart, då hon blir ledsen, men ändå är sådana här små steg på vägen sköna för då märker man att tiden tickar!
    Åh, det kommer att gå så bra . Förmodligen så får hon nåt litet kul efteråt. Milea har redan tagit dos 2 (av 3) och hon har fått Bamse-klistermärke efteråt.
  • Flamma

Mileas Mamma: Hur gammal var Milea när ni var nere? Fick hon några speciella sprutor innan dess?

MELVIN -05 & MEYA -10
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)