• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Thegran

Totteoelle; (kan inte citera när jag skriver från telefonen...) vi gillar thai. Främst för att det är direktflyg till Bangkok. Bra sitt och benutrymme, bra service. Dock något slitna plan och minus för underhållningssystemet. De håller dock på med en förnyelse av planen, så snart är det nog enbart positivt med dem :) spec dyra tycker jag inte att de är heller. Maten upplever vi som bra också. Ett extra plus är att inrikesflyget är extremt billigt, så gott som gratis, innan bokar det samtidigt som resten av resan.

• syster j

Nån som åkt till Thailand med Finn air? Hur är deras plan på långflygningar? Nån som vet? Nu är det inte långt kvar, mindre än 2 mån..... Känns helt overkligt!

• Tullemi
    frigolita skrev 2010-07-19 01:12:52 följande:
    Hmmm....ligger dessa lägenheter uppe i bergen i Karon, uppför en lång backe? har fyra lägenheter med gemensam pool å hyrs ut av en svensk?
    Skulle kunna vara stället vi bott på en gång?...
    Hahaha ....vad är oddsen liksom. Ja det är samma ställe vi pratar om. Han som äger det heter Ralf. Joakim heter den andra killen som har hus nr 2.
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2010-07-19 09:06:44 följande:
    Hahaha ....vad är oddsen liksom. Ja det är samma ställe vi pratar om. Han som äger det heter Ralf. Joakim heter den andra killen som har hus nr 2.
    Jag var inne på din sida och ni bor ju i våra trakter och desstuom har du en kontakt i din gästbok som jag känner (Meesa är hennes alias).... . Sorry alla, det är OT, jag vet.
  • Mawe123
    Flamma skrev 2010-07-19 06:15:55 följande:
    Kostar det mycket mer att åka med Thai? Vi har hittat reser med dem ca 2o ooo:- för 2 vuxna, 1 barn och 1 bebis 4 veckor i december.... Tyckte det verkade jättebiilligt...?
    Tycker det låter super billigt, vi betalar 11000/person med fritidsresor, mitten av dec --mitten av jan 4 v.
    Vi åker direktflyg stockholm krabi utan mellanlandning och med enligt mig ett superbra underhållningssystem Tungan ute
    William 000213, Lowe 070712
  • MissKaos
    syster j skrev 2010-07-19 08:07:51 följande:
    Nån som åkt till Thailand med Finn air? Hur är deras plan på långflygningar? Nån som vet? Nu är det inte långt kvar, mindre än 2 mån..... Känns helt overkligt!
    Vi har gjort det. Det var bra plan, inget konstigt där. Smidigt att flyga direkt Vanta-BKK. Jag gillar inte amsterdam ngt vidare. Det sista när jag har kollat har man "fastnat" i finland för länge så det blev inte med dom då.

Thai, dom har en klass (be dom kolla klass yngwe) som heter premium delux. Vi flög det en gång med erbjudande. Det är SÅ lyigt!xigt. Då var det ett erbjudande men jag tror dom har det alltid o att det itne är så drt. Du får sitta på oanvåningen med mer utrymme god mat osv.
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • nadi
    Tullemi skrev 2010-07-18 21:41:17 följande:
    Vi hyr privat. En bekant äger ett hus med 4 lägenheter, varav 3 uthyres. Du kan få en länk om du är intresserad.
    Ja jättegärna, tack!
  • Jensa1973

Ni som nu varit på Lanta... Är det bra kläder till de små och oss vuxna där?
    Måste man ta sej till marknaden??

Funderar på att det är kanske inte det jag vill göra fösta dagen att springa runt och leta shorts, t-shirt eller linnen.. Men kanske dag 4!!  ;)

Nej annars måste jag försöka handla på mig lite nu innan sommarkläderna försvinner...

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • ELLEoClara

tack för återkopplingarna på Thai Air! 

Min man är nästan 1.90 lång å behöver lite benutrymme. Ska man sedan ha en 20 månaders med sig så kanske de nöter lite extra på en. de lutar åt att vi flyger med Thai till bangkok för att sedan flyga vidare inrikes till Phuket. De skulle kosta oss allt som allt 17060 t/r. Tycker jag inte var så farligt. Billigaste charter/direktflyg jag hittat är 16300 ungefär men då ingår inte mat och man får betala extra för mera benutrymme. de var med fritidsresor.

Någon som har varit i patong?  

• Smilla75
    Jensa1973 skrev 2010-07-19 13:20:53 följande:
    Ni som nu varit på Lanta... Är det bra kläder till de små och oss vuxna där?
    Måste man ta sej till marknaden??

Funderar på att det är kanske inte det jag vill göra fösta dagen att springa runt och leta shorts, t-shirt eller linnen.. Men kanske dag 4!!  ;)

Nej annars måste jag försöka handla på mig lite nu innan sommarkläderna försvinner...
    Nja, det finns lite strandkläder i Saladan, mest kopior, saronger och sånt. Kvaliteten varierar. Inget jag vill köpa direkt men barnen vill ju ha lite Hello Kitty kopior så lite blir det. Har man inte så stora krav så finns lite shopping.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)