• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-07-15 21:18:29 följande:
    enligt lag, så ja.
    Tänkte väl det . Tack!
  • Tullemi

Hm. nu tänker jag baaara på Thailand plötsligt.... 158 dagar kvar dock så jag ska nog hinna fundera på det mesta. Men det borde väl inte vara så annorlunda att vara borta 8 veckor, jämfört med 3? Förutom mängden mat som kan behöva packas ner 

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-07-16 09:16:59 följande:
    Hm. nu tänker jag baaara på Thailand plötsligt.... 158 dagar kvar dock så jag ska nog hinna fundera på det mesta. Men det borde väl inte vara så annorlunda att vara borta 8 veckor, jämfört med 3? Förutom mängden mat som kan behöva packas ner 
    njae. det som är viktigast att tänka på är ju visumt, som du redan kollat på.
    sen så, ta en extra titt på passet för att försäkra dig om att det är giltigt minst sex månader efter hemkomstdatumet.

börjar också börja fundera ordentligt på resan nu, vi närmar oss 100 dagar och helt plötsligt känns det som att det snart är dags.
  • loppis7

Ni som är borta ca 4 veckor hur har ni tänkt ? har ni fixat boende hemmifrån o betalt redan o hur mycket ficpengar har ni raknat med ?
    När har ni bokat flyget o hur mycket får man betala för en sån resa ?

• Mawe123
    hag7 skrev 2010-07-16 11:33:53 följande:
    Ni som är borta ca 4 veckor hur har ni tänkt ? har ni fixat boende hemmifrån o betalt redan o hur mycket ficpengar har ni raknat med ?
    Vi har bokat flyg med fritidsresor och bokade i januari, ska vara borta 14/12--12/1.
    vi betalar ca 11000 kr / person.  Vi har hyrt ett hus på southern Lanta. Vi har betalat bokningsavgift
    på både huset, flyget och transfern, resten betalar vi i november.

Nu på morgonen har jag bokat anslutningsflyg.

Fickpengar räknar jag med 10 000kr/vecka. Men sen kostar det pengar när man är hemma också, så blir det dyrare använder jag bara vår vanliga "hushållskassa", vårt matkonto ligger nog på ca 8000 spänn/månad och det räcker ju ganska långt i thailand.
    William 000213, Lowe 070712
  • Thegran

Asat, vi bokade flyg så fort biljetterna släpptes. Betalar ca 21 000 för två vuxna och en infant. Vi är borta 1 nov- 13 dec. Har bokat boende till 27 nov på lanta och betalt handpenning. Har även bokat sista två nätterna i Bangkok och betalt handpenning. Räknar med att göra av med ca 40 000 på mat, nöjen och transport på plats, men har budget för mer om det behövs

• loppis7

Tack för svaren tjejer !
    Skulle ju vara mysigt att åka iväg igen lite längre men samtidigt ska vi åka till Indien i dec så vi får se .

• winters
    hag7 skrev 2010-07-16 11:33:53 följande:
    Vi har bokat charter med Fritidsresor, två veckor i Ao Nang och sedan två veckor i Khao Lak. Vi betalar strax över 30 000 för två vuxna och en 1-åring och då flyger vi non-stop och bor på fina barnvänliga resorter vid stranden med stora poolområden.

Vi bokade samma dag resorna släpptes i december till 15 nov-15 dec, en vecka senare var den kombinationen slutsåld, har aldrig sett den resan igen, så det var skönt att vi fick bokat eftersom vi visste vilka hotell vi ville bo på.

Vi räknar med att göra av med 1000 kr om dagen, men som någon sa så kostar det ju att vara hemma oxå, och när man är på semester vill man ju känna att man är på semester! :)
    Oscar 091001
  • ulligulli

MissKaos:

Mina föräldrar bodde där i vintras och tyckte det vat jättefint! Nära till det mesta men ändå lungt och fint

Kan höra med dem om det var några speciella rum som lår bättre till om du vill?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)