• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Tullemi
    nadi skrev 2010-07-18 12:53:02 följande:
    Tack för svar!
    Insåg att jag inte var så specifik i mina önskemål Men vi har inte hunnit diskutera så mkt jag och min man .. men vi vill nog gärna bo nära strand och centrum och pool är ett krav, det är det viktigaste ...

ingår städning i de där 20.000 som ni betalar?  
    Ja, städning, badlakan, sängkläder o.dyl. Tjejerna som städar fyller på kylen med drickor, vatten och öl, men de får man så klart betala för . Men det kan vara gott att ha lite extra dryck "hemma" ibland . Lägenheten består av kök/matdel/vardagsrum (kombinerat), 2 sovrum med AC och 2 badrum. TV och internet ingår också.
  • Flamma

ingen som funderar över oroligheterna i Thailand?

Nyss hemkomna från kompisar som i sin tur har ett kompispar, där frun är thailändska, de åker absolut inte till thailand som läget är nu. De som jobbar statligt har tydligen ingen lön och man kan bli stoppad av trafikpolisen och få betala böter även om man varit laglig. Man är väl knappt utanför dörrarna....

Så nu vet jag inte hur vi ska göra Gråter

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Tullemi
    Flamma skrev 2010-07-18 20:07:29 följande:

ingen som funderar över oroligheterna i Thailand?

Nyss hemkomna från kompisar som i sin tur har ett kompispar, där frun är thailändska, de åker absolut inte till thailand som läget är nu. De som jobbar statligt har tydligen ingen lön och man kan bli stoppad av trafikpolisen och få betala böter även om man varit laglig. Man är väl knappt utanför dörrarna....

Så nu vet jag inte hur vi ska göra Gråter

Gäller detta även turistorterna? Ibland händer det ju saker som aldrig avspeglar sig på just turistställena.
  • Flamma
    Tullemi skrev 2010-07-18 20:27:56 följande:
    Gäller detta även turistorterna? Ibland händer det ju saker som aldrig avspeglar sig på just turistställena.

Det vet jag faktiskt inte... Men vi skulle ju ha mellanlandat i Bangkok och där är det nog oroligheter.

Fast det har ju vart oroligheter iaf 2 av 3 gånger vi har åkt. Och vi har inte märkt nåt....

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Jensa1973

Jag ska "bara" mellanlanda i BKK och känner inte någon oro än iaf..

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Flamma
    Jensa1973 skrev 2010-07-18 20:34:11 följande:
    Jag ska "bara" mellanlanda i BKK och känner inte någon oro än iaf..

Jag känner egentligen inte heller det, men eftersom frågan kom upp idag så är det klart att man tänker lite på det.

MELVIN -05 & MEYA -10
  • nadi
    Tullemi skrev 2010-07-18 18:47:37 följande:
    Ja, städning, badlakan, sängkläder o.dyl. Tjejerna som städar fyller på kylen med drickor, vatten och öl, men de får man så klart betala för . Men det kan vara gott att ha lite extra dryck "hemma" ibland . Lägenheten består av kök/matdel/vardagsrum (kombinerat), 2 sovrum med AC och 2 badrum. TV och internet ingår också.
    Det låter ju bra .. vi hade väl hoppats komma undan liite billigare men då får vi väl sänka standarden antar jag ... vad heter stället ni ska bo på?

Vill gärna höra fler tips från er andra!  
  • Thegran

Har också vänner i bkk enligt dem är läget lungt just nu. Vi är iaf inte oroliga, som det ser ut i dagsläget. Sen vet man ju aldrig hur det kommer se ut längre fram, men om läget ändrar sig får man ta sig en funderare då...

• Tullemi
    nadi skrev 2010-07-18 20:45:32 följande:
    Det låter ju bra .. vi hade väl hoppats komma undan liite billigare men då får vi väl sänka standarden antar jag ... vad heter stället ni ska bo på?

Vill gärna höra fler tips från er andra!  
    Vi hyr privat. En bekant äger ett hus med 4 lägenheter, varav 3 uthyres. Du kan få en länk om du är intresserad.
  • ELLEoClara
    Thegran skrev 2010-07-18 17:39:17 följande:
    Vi har åkt med thai
    Vad tyckte ni bra? dåligt?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)