• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Smilla75
    winters skrev 2010-07-16 17:29:36 följande:
    Vi har bokat charter med Fritidsresor, två veckor i Ao Nang och sedan två veckor i Khao Lak. Vi betalar strax över 30 000 för två vuxna och en 1-åring och då flyger vi non-stop och bor på fina barnvänliga resorter vid stranden med stora poolområden.

Vi bokade samma dag resorna släpptes i december till 15 nov-15 dec, en vecka senare var den kombinationen slutsåld, har aldrig sett den resan igen, så det var skönt att vi fick bokat eftersom vi visste vilka hotell vi ville bo på.

Vi räknar med att göra av med 1000 kr om dagen, men som någon sa så kostar det ju att vara hemma oxå, och när man är på semester vill man ju känna att man är på semester! :)
    15000 kr per vuxen för 1 månad med bra hotell, så billigt!
  • winters
    Smilla75 skrev 2010-07-17 08:17:29 följande:
    15000 kr per vuxen för 1 månad med bra hotell, så billigt!
    Ja, det tyckte vi oxå, hade minst räknat med 20 000, så vi slog till direkt! :)
    Oscar 091001
  • stockrosen
    winters skrev 2010-07-16 17:29:36 följande:
    Vi har bokat charter med Fritidsresor, två veckor i Ao Nang och sedan två veckor i Khao Lak. Vi betalar strax över 30 000 för två vuxna och en 1-åring och då flyger vi non-stop och bor på fina barnvänliga resorter vid stranden med stora poolområden.

Vi bokade samma dag resorna släpptes i december till 15 nov-15 dec, en vecka senare var den kombinationen slutsåld, har aldrig sett den resan igen, så det var skönt att vi fick bokat eftersom vi visste vilka hotell vi ville bo på.

Vi räknar med att göra av med 1000 kr om dagen, men som någon sa så kostar det ju att vara hemma oxå, och när man är på semester vill man ju känna att man är på semester! :)
    Men vilket pris!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    HELT OTROLIGT billigt. Sånt hittar man inte nu!
  • Tullemi

winters: Jisses vilket bra pris . Vi hade en bekant hemma härom dagen och han sa att han sett billiga resor till just Khao Lak. Teorin (hans teori) var att Khao Lak's rykte inte återhämtat sig efter tsunamin. Men om det stämmer vet jag ju inte dock .

• ELLEoClara

Hej, vi funderar på att åka till Thailand i jan-feb med våran då 20 månaders.

Någon som rest med Thai-air med barn ?

• winters
    Tullemi skrev 2010-07-17 12:40:23 följande:

winters: Jisses vilket bra pris . Vi hade en bekant hemma härom dagen och han sa att han sett billiga resor till just Khao Lak. Teorin (hans teori) var att Khao Lak's rykte inte återhämtat sig efter tsunamin. Men om det stämmer vet jag ju inte dock .

Ja, vi är väldigt nöjda med priset, sedan vi bokade har dessutom även hemresan blivit non-stop, det är värt mycket i våra ögon! Det var väldigt märkligt med priserna, om man vände på kombinationen blev det 5000 dyrare och ett annat hotell vi kollade på som vi bott på innan var 100 kr billigare om man åkte 4 veckor i stället för 3, hmm...

Vi får se hur Khao Lak är, har hört mycket bra om det, men mest ville vi dit eftersom vi ska åka till Similan och då är det smidigt därifrån. Verkar vara ett barnvänligt ställe och det känns som att allt man behöver finns där, sol, stränder, restauranger och shopping, jag tror det blir toppen! :)
    Oscar 091001
  • Tullemi
    winters skrev 2010-07-17 16:50:01 följande:
    Ja, vi är väldigt nöjda med priset, sedan vi bokade har dessutom även hemresan blivit non-stop, det är värt mycket i våra ögon! Det var väldigt märkligt med priserna, om man vände på kombinationen blev det 5000 dyrare och ett annat hotell vi kollade på som vi bott på innan var 100 kr billigare om man åkte 4 veckor i stället för 3, hmm...

Vi får se hur Khao Lak är, har hört mycket bra om det, men mest ville vi dit eftersom vi ska åka till Similan och då är det smidigt därifrån. Verkar vara ett barnvänligt ställe och det känns som att allt man behöver finns där, sol, stränder, restauranger och shopping, jag tror det blir toppen! :)
    Ja, non-stop resa är ju inte helt fel. Vi har 2 stopp på vägen (München och Singapore) pust pust.
  • stockrosen

Ja, jag får säga det att jag har börjat tänka om helt.
    Först tänkte vi flyga reguljärt och besöka Ko Samet, Koh Chang osv.
    MEN nu när jag ser hur smidigt det är att flyga charter så funderar jag på det istället. Visserligen så är man inte fri då, dvs vi kan inte åka omrkring hur vi vill men å andra sidan skitsamma....vi har ju ett litet (1,5) barn med oss och lär nog inte vilja kuta omkring på samma sätt som förr...Sen kommer vi inte kunna vara borta lika länge heller...men det är bara 2 veckors skillnad.....Så nu funderar vi på något hotell i Phuket istället. Men de billiga hotell ligger på Patong och jag är inte förtjust i patong......

Koh Lak känns lite dött om man skall vara där i 29 dagar....
    Skall kolla upp fritidsresor också men deras hemsida fungerar inte lika bra som vings om man skall vara borta 4 v....

Sen vill jag helst åka från Göteborg men det är bättre priser och fler avgångar från stockholm.............

• MissKaos
    ulligulli skrev 2010-07-16 23:58:01 följande:
    MissKaos:

Mina föräldrar bodde där i vintras och tyckte det vat jättefint! Nära till det mesta men ändå lungt och fint

Kan höra med dem om det var några speciella rum som lår bättre till om du vill?
    Gärna!
    VI hade tänkt slå på stort och ta en bungalow med egen pool om det finns ledigt Såg de till dom? ÄR det egen pool till dom eller är den gemensam? 
     Är stranden vid hotellet bra -läste någonstanns att det var en massa maneter och ganska stora vågor? (eller var det offseason den famil´ljen var där?) Fanns det lite shopping/restauranger utanför?
    Fin strand, bra hotell lite att shoppa (T-shirts, spel, filmer osv) och en hög restauranger och någonstanns man kan köpa glass och ta en drink på smidigt gå-avstånd (lilleman älskar att sova i sin vagn så kan man slippa åka tuktuk eller songtaw  så kan vi ju lyfta in honom i sängen bara) så är det perfekt
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)