• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Meramat

Vi flyger alltid med Thai och tycker det är bästa alternativet. Bra plan, hyfsat gott om plats, bra mat (eller god mat kanske jag ska skriva, jag gillar ju thaimat), bra service och det bästa av allt : Direktflyget på 10,5 timmar ned är mkt värt! Har även flugit Lufthansa som var rätt ok och alla charterfbolags flygstolar. Charter är bra eftersom det är direktflyg men mindre plats mellan stolsrader än Thai.

• Tullemi

Vi har själva aldrig flugit med Thai, men vår bekant (han med huset som vi ska hyra) reser ofta till Thailand och tillbaka. Han sa att Thai är för dyra i förhållande till vad man får: inget speciellt. Om han har rätt eller fel kan jag inte lägga nån vikt på dock .

Milea 080217 Lucas 100202
  • MissKaos
    ulligulli skrev 2010-07-17 22:14:40 följande:
    MissKaos:

Förlåt, men jag hade felRynkar på näsan. De tittade på det hotellet först men valde sen Khao Lak Laguna Resort pga av att det var gångavstånd till resturanger och shoppingSkäms.
    Aha.. Det ÄR alltså inte det på det vi har kollar på.
    Får ta och kika det med då
    winters skrev 2010-07-17 22:37:14 följande:
    Vi åker oxå från Göteborg, tyckte det var jättesmidigt att boka en kombinationsresa med Fritidsresor. Men nu finns det dock inte så många hotell kvar att välja på i nov-dec iaf, men när de släpptes var det bara att välja och vraka. Gick att välja olika längd på de olika ställena och olika flygplatser (Krabi och Phuket).

Vi kommer att vara på Similan i tre dagar, men då har vi boendet och de mesta av våra grejer kvar i Khao Lak, känns smidigt nu när vi ska ha med våran lilla parvel! :)
    Vi tänker boka boende separat men flyga med dom, det finns inte mkt kvar och de har inte de alternativen vi vill ha. Men man slipper byta flyg i ams/bkk eller dyl, det är bra!
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • stockrosen
    Flamma skrev 2010-07-18 20:07:29 följande:

ingen som funderar över oroligheterna i Thailand?

Nyss hemkomna från kompisar som i sin tur har ett kompispar, där frun är thailändska, de åker absolut inte till thailand som läget är nu. De som jobbar statligt har tydligen ingen lön och man kan bli stoppad av trafikpolisen och få betala böter även om man varit laglig. Man är väl knappt utanför dörrarna....

Så nu vet jag inte hur vi ska göra Gråter

Jag som oroar mig för "allt annat" är inte orolig för just detta. Har varit nere i riktiga söder i thailand när det var oroligt (det har vart oroligt där i många år) och åkt mellan lastbilar fulla av män med K-pistar och vart på småställen där vi inte sett någon annan turist  men det har tvi tvi ta i trä alltid gått bra. Fast det klart att om läget förändrats så gissar vi på att UD kommer avråda från att åka. Vet inte vad som gäller om man bokar reguljärt flyg...har man rätt att avboka då?????? Någon som vet????
  • stockrosen
    Tullemi skrev 2010-07-18 21:41:17 följande:
    Vi hyr privat. En bekant äger ett hus med 4 lägenheter, varav 3 uthyres. Du kan få en länk om du är intresserad.
    Du får gärna länka mig om du villl .
  • stockrosen
    ELLEoClara skrev 2010-07-18 21:51:48 följande:
    Vad tyckte ni bra? dåligt?
    Vi har åkt med Thai två ggr men utan barn.
    Tyckte att de var mysigt. De var så vackert klädda och maten var god.

MEN jag har också åkt med Malaysian Airlines och de var ännu bättre. Egna skärmar i stolarna, och bättre service överhuvudtaget. Skulle jag välja mellan de två så hade MA vunnit.

Tycker inte heller att Thai är såååå bra att det är värt att punga ut 5-8 tuser kr mer MEN då har jag inga andra bolag än Malaysian Airlines att jämföra med heller. Nu tittar vi på Etihad Airways (men det är för många byten) och de gamla vanliga bolag som Sas, Lufthansa och dyl. Kan bara säga att SAS, lufthansa, KLM har dåligt rykte om man går in och läser på Reseforumet.
  • frigolita
    Tullemi skrev 2010-07-18 12:32:43 följande:
    Oj, det är en väldigt breed fråga. Hur vill man bo, vart ska man åka osv spelar väldigt stor roll.
    Vi bor i stor lägenhet i bergen i Karon Beach/Phuket och vi betalar 20.000 kr för 2 månader. Då finns det plats för minst 4 personer och det finns en pool. Man kan säkert bo väldigt mycket billigare, fram förallt i andra delar av Thailand och speciellt om man inte åker under högsäsong. Och man kan bo enklare.
    Hmmm....ligger dessa lägenheter uppe i bergen i Karon, uppför en lång backe? har fyra lägenheter med gemensam pool å hyrs ut av en svensk?
    Skulle kunna vara stället vi bott på en gång?...
  • frigolita
    frigolita skrev 2010-07-19 01:12:52 följande:
    Hmmm....ligger dessa lägenheter uppe i bergen i Karon, uppför en lång backe? har fyra lägenheter med gemensam pool å hyrs ut av en svensk?
    Skulle kunna vara stället vi bott på en gång?...
    planlösningen va exakt så som du beskrev...
  • Flamma

Kostar det mycket mer att åka med Thai? Vi har hittat reser med dem ca 2o ooo:- för 2 vuxna, 1 barn och 1 bebis 4 veckor i december.... Tyckte det verkade jättebiilligt...?

MELVIN -05 & MEYA -10
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)