• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • mee79

ja smaken e verkligen som baken! vi har varit i patong 4 gånger varav 1 gång nu i maj med vår ettåring, vi hade det hur bra som helst!  prostitution , jo visst, de finns väl överallt? man behöver inte överdriva heller! vi strosade omkring på bangla på kvällarna, och hade det supermysigt, de e väl värst efter typ 23 på kvällen men vem e ute då med en ettåring?
    tråkigt när folk "traschar" ett ställe så som en del gör i denna tråden! som sagt smaken e som baken ,jag skulle t.e.x. dööö av tristess på koh lanta!

• Tullemi
    mee79 skrev 2010-07-20 14:56:34 följande:
    ja smaken e verkligen som baken! vi har varit i patong 4 gånger varav 1 gång nu i maj med vår ettåring, vi hade det hur bra som helst!  prostitution , jo visst, de finns väl överallt? man behöver inte överdriva heller! vi strosade omkring på bangla på kvällarna, och hade det supermysigt, de e väl värst efter typ 23 på kvällen men vem e ute då med en ettåring?
    tråkigt när folk "traschar" ett ställe så som en del gör i denna tråden! som sagt smaken e som baken ,jag skulle t.e.x. dööö av tristess på koh lanta!
    Det finns säkert jättefina ställen i Patongområdet också, men jag har ju bara gått i shoppingstråken. Ja, här i tråden gillar vi olika ställen och de flesta gillar inte Phuket. Vi ska till Karon Beach och att andra inte gillar stället tar jag med en klackspark. Vad jag tycker är viktigt är tråden är alla råd och tips som framförallt rör barn och resa. Inget att bry sig om att stället man själv gillar får lite stryk i tråden . Jag är inte heller sugen på Koh Lanta förresten   .
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Thegran

Vad andra tycker om kvittar ju, huvudsaken är vad man själv gillar för platser :) men sen har vissa orter mindre bra rykten än andra och det går ju inte att komma ifrån, men man väljer själv vad man anser är värt att lyssna på och inte.

• stockrosen

Jag gillar inte patongs strand. Den är verkligen tråkig jämfört med andra stränder.

Vi bodde på Kata Noi en gång och den stranden var fin men det var verkligen en "håla" och vi åkte till Kata, Karon på kvällarna. Fast det gick ju bra det också

• MissCh

Hejsan! Nu skulle det vara dags för oss att boka biljetter! Har väntat i flera månader på att hemresebiljetterna ska släppas - vi ska åka mars-juni nästa år.

Men kan man boka till ofödda spädisar? Den kommer vara 4,5 månader när vi åker, och jag vill inte vänta i 14 veckor till med att boka, vill gärna veta att allt är ok, samt få bra platser med spädbarnslåda.

För ett par månader sen pratade jag med Ticket, som kollade med Thai airways, och förklarade att det gick utmärkt. Hon sade också hur man gjorde, fyllde i no name eller nåt sånt, och kompletterade sen.
    Men nu när jag ringde för att boka sade tjejen på Ticket att det inte går, hon hade kollat med Thai idag.

- Kan det bero på vem de pratade med Thai bara?
      Eller har de ändrat?

- Någon som vet om det räcker med ett namn annars, eller om man måste ha födelsedata också?

Suck, bedrövad idag...

• MissCh
    Hanakana skrev 2010-07-19 21:00:01 följande:
    Vi har bokat boende i Kata Beach. Någon som har bra (eller dåliga) erfarenheter därifrån? Vad ska man undvika? Och vad är bra? Priserna - är de höga där? Har hört att det är billigare att åka longtail-boat från Karon Beach än från Kata Beach. Tyvärr verkar det vara mycket dyrare i Kata än Karon. Gäller det även restauranger månntro?
    Vi var i Kata förrförra året, det var inte dyrare än nåt annat ställe vad jag minns. Var ska ni bo någonstans?
    Det låg ganska mysiga små restauranger lite söderut precis vid havet minns jag, på andra sidan om det Kata beach resort mot Mom Tri's Beachhouse. Annars är ju Club Med eller vad det heter ivägen från hotellen mot stranden längs hela stranden.

Vi var där i lågsäsong, och då gick det inte att bada i havet pga strömmarna, men det var ju en bra strand att leka på. Vi badade bara i poolerna.
  • Meramat

Vi betalar 27000kr för två vuxna, 1 barn i egen stol och en bebis med Thai, Sthlm-Bkk. Det är en 3-månaders biljett, utresa oktober, hemresa december.

• CeciliaSt

Hej alla Thailandsfantaster!
    Jag ville höra mig för vad ni har att berätta om, rekommendera och tipsa om på Ko Samui? Vi åker i februari o har våra två tjejer med oss, då 5 o 9 år. Vi bor på stranden Lamai.
    Sen ska vi en sväng till Koh Phangan. Vill gärna höra vad ni har att säga om det också. Där bor vi på Haad Salad.
    Vi flyger m Thai direkt till BKK o vidare till Koh SAmui, vi betalade ca 32 000kr. Kände att det var helt rimligt. Är det det?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)