• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Tullemi
    Flamma skrev 2010-07-21 20:03:43 följande:
    Mileas Mamma: Hur gammal var Milea när ni var nere? Fick hon några speciella sprutor innan dess?
    Milea var 9-10 månader och hon fick MPR och en dos Havrix innan avresa.
  • Tullemi

På tal om inget så var jag inne och fyndade solskyddskläder på POP idag. Halva priset

• Florimell

Jag tycker iofs att SAS slår de flesta, även om de inte ligger på thaistandard! Fast SAS har bättre business än thai. Lufthansa är ok. Dessutom har SAS ökat sin bagagevikt sedan 1 juli. Vi får ta med oss 170 kg på 2 pers och en bebis enligt bokaren

• Thegran

Mileas mamma, tack för svaret! Ja, det går nog fint. Hon brukar bli ledsen men det går över snabbt. Men, efter de här sprutorna behöver hon inte ta några på ett tag :)

• Pelex
    Thegran skrev 2010-07-21 18:58:44 följande:
    Imorgon är det dags för dotterns första twinrix dos. Tråkigt såklart, då hon blir ledsen, men ändå är sådana här små steg på vägen sköna för då märker man att tiden tickar!
    Hur lång tid innan bör man vaccineras? Gäller samma sak för Havrix?
  • evaoregon
    Tullemi skrev 2010-07-21 17:07:55 följande:
    Vi ska flyga med Lufthansa - det ska bli spännande..... Hoppas verkligen att deras reklamslogan stämmer: There´s no better way to fly. Fast det verkar ju inte så
    Jag har flugit med Lufthansa och var mycket nöjd med dem.  Trevlig och hjälpsam personal samt att vi fick bättre platser än vad vi hade förbokat!  Glad
  • Jensa1973
    Thegran skrev 2010-07-21 18:58:44 följande:
    Imorgon är det dags för dotterns första twinrix dos. Tråkigt såklart, då hon blir ledsen, men ändå är sådana här små steg på vägen sköna för då märker man att tiden tickar!
    Henrik har tagit de 2 första. Han är så duktig och den andra märkte han inte ens att han fick tror jag.
    Eftersom vi vetat om resan så pass länge så beslutade jag att vi tar i så pass god tid att vi hinner ta alla 3 sprutorna innan vi åker!! Måste ju ändå tas förr eller senare
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Smilla75
    stockrosen skrev 2010-07-21 19:50:18 följande:
    Japp, DET var svårslaget! Under 18 000 för hela fem personer!!!! När åker ni?
    En månad i november men ett av barnen är bebis så han är nästan gratis.
  • Tullemi

Vi har också planerat in ett vaccineringsschema så att vi  (jag och dottern) ska hinna ta alla 3 Twinrix innan avresa. Sen får vi diskutera med vaccinationsläkaren vad lilla Lucas ska få mer än MPR (som jag har bestämt nu att han ska få iaf). Han kanske får en Havrix, precis som Milea fick vid samma ålder. Vi ska ju vara borta såpass länge nu och Lucas kommer säkerligen att äta en del av vår mat så jag vill gärna att han tar en dos om läkaren säger ja. Havrix är onödigt till så små barn sägs det ju, men jag tycker han kan få den ändå.

• evaoregon
    Florimell skrev 2010-07-21 20:13:02 följande:
    Jag tycker iofs att SAS slår de flesta, även om de inte ligger på thaistandard! Fast SAS har bättre business än thai. Lufthansa är ok. Dessutom har SAS ökat sin bagagevikt sedan 1 juli. Vi får ta med oss 170 kg på 2 pers och en bebis enligt bokaren
    Jag har inga bra erfarenheter av SAS.  Det har t ex hänt att jag inte ens fått de platser, den bassinett och den specialmat som jag förbokat och fått bekräftelse på!  Rynkar på näsan  Jag flög mycket med SAS tidigare eftersom de flög en sträcka som passade mig perfekt (jag bor utomlands), men nu är det nästan skönt att de lagt ner den sträckan efter dryga 40 år (det går inte bra för SAS) och jag får välja något annat för värre service lär det inte bli...
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)