• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Flamma

Det är Arlanda-Phuket lr Arlanda-Krabi - samma pris ca, med mellanlandning i BKK. Med Thai, hittade på destination.se.

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma

Blev lite kortfattat, satt med trött bebis i famnen

Vi har kollat 30 nov-28 dec på www.destination.se. Det kostar strax över 2o ooo:- för oss. Då är det flyg direkt från Arlanda till BKK och sen flyg till Phuket eller Krabi, det kostar ungefär lika mycket. Allt är med Thai och med ganska så kort restid.

Det fanns resor där man typ skulle sitta i Berlin i 8 timmar, men de resorna kostade lika mycket eller mer... Hade ju lätt betalat ett par tusen extra för att åka kortare resetid.

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Hanakana

Vi har bokat boende i Kata Beach. Någon som har bra (eller dåliga) erfarenheter därifrån? Vad ska man undvika? Och vad är bra? Priserna - är de höga där? Har hört att det är billigare att åka longtail-boat från Karon Beach än från Kata Beach. Tyvärr verkar det vara mycket dyrare i Kata än Karon. Gäller det även restauranger månntro?

• Piggelin78
    Hanakana skrev 2010-07-19 21:00:01 följande:
    Vi har bokat boende i Kata Beach. Någon som har bra (eller dåliga) erfarenheter därifrån? Vad ska man undvika? Och vad är bra? Priserna - är de höga där? Har hört att det är billigare att åka longtail-boat från Karon Beach än från Kata Beach. Tyvärr verkar det vara mycket dyrare i Kata än Karon. Gäller det även restauranger månntro?
    Har varit och bott både i Karon och Kata. Har inte märkt någon pris skillnad . Finns billiga och dyra resturanger på båda ställerna.
  • Jensa1973

Jag vill en sväng till Phuket för att ev gå hos t andläkaren och sedan handla upp oss lite inför Malaysia

Är det nära till Patong från Kata och Karon..Jag hade nog tänkt att bo i Patong, men kanske man inte bör göra det med små barn!

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Smilla75
    Jensa1973 skrev 2010-07-20 07:49:50 följande:
    Jag vill en sväng till Phuket för att ev gå hos t andläkaren och sedan handla upp oss lite inför Malaysia

Är det nära till Patong från Kata och Karon..Jag hade nog tänkt att bo i Patong, men kanske man inte bör göra det med små barn!
    Du kan ta tuktuk smidigt. Bo inte i Patong, det är fruktansvärt med sexbarer och prostitution överallt, även på den dåliga stranden. Det är inte Thailand.
  • loppis7

Jensa1973:Såg att du skulle gå till tandläkaren , skulle verkligen behöva göra det har du nått tips på en bra tandläkare har inte gått på måååååånga år.

• Mia 999
    Jensa1973 skrev 2010-07-20 07:49:50 följande:

Skulle inte bo i Patong, vare sig med småbarn eller utan... Har iof inte varit där sedan 2001.
  • Tullemi
    Mia 999 skrev 2010-07-20 09:00:47 följande:
    Skulle inte bo i Patong, vare sig med småbarn eller utan... Har iof inte varit där sedan 2001.
    Det är nog inte lugnare sen 2001 iaf . Det är precis lagom att vara där nån/några timmar för att shoppa och sen åka "hem" igen. Vi åker till Carrefour tex, när vi ska handla storpack blöjor och annat man behöver till vardags.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Florimell

Tandläkare: Bangkok Phuket hospital! Har varit där tre gånger, suveränt tror det var 800 baht för undersökning och tandstensskrap. Kommer inte ihåg hållagning, men det var billigt! 1000 per hål? I januari var jag och maken där senast.

Jag, dottern och mamma åker till Karon den 20 november, hem den 15 december

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)