• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Stormis

Hej hej!
    Vi åker till Hua Hin (för att vi kan låna hus nästan gratis där) i 6 v med utfärd 20 augusti (hem 1 okt). Sitter och plöjer genom tråden och blev helst plötsligt lite nervös över visum som vi fått för oss att vi inte behöver. Men det gör vi kanske??? Gah, hinner vi, hur gör man????

*pinsamt*

Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Thegran
    Stormis skrev 2010-07-13 10:36:45 följande:
    Hej hej!
    Vi åker till Hua Hin (för att vi kan låna hus nästan gratis där) i 6 v med utfärd 20 augusti (hem 1 okt). Sitter och plöjer genom tråden och blev helst plötsligt lite nervös över visum som vi fått för oss att vi inte behöver. Men det gör vi kanske??? Gah, hinner vi, hur gör man????

*pinsamt*
    visum behöver ni.
    fixas på plats hos ambassaden i sthlm eller på plats eller via post hos ambassaden i gbg
  • Stormis
    Thegran skrev 2010-07-13 10:51:32 följande:
    visum behöver ni.
    fixas på plats hos ambassaden i sthlm eller på plats eller via post hos ambassaden i gbg
    Tack för snabbt svar!. Så aha, det finns en ambassad i Gbg med? Vi bor ju bara en timmes bilfärd därifrån så det enklaste är kanske att åka dit då? Lite nervöst kanske med post när det är så snart vi åker...?

Jösses, hur kan vi ha missat detta .
  • Stormis
    Stormis skrev 2010-07-13 11:11:54 följande:
    Tack för snabbt svar!. Så aha, det finns en ambassad i Gbg med? Vi bor ju bara en timmes bilfärd därifrån så det enklaste är kanske att åka dit då? Lite nervöst kanske med post när det är så snart vi åker...?

Jösses, hur kan vi ha missat detta .
    Ok, hittade den nu och såklart har de semesterstängt tom sista juli Obestämd. Frågan är då om det räcker att åka dit efter det. Vi har ju dryga 2 v på oss då, eller är det bättre att posta passen till Sthlm nu, ca 5  v innan?
  • Thegran
    Stormis skrev 2010-07-13 11:14:07 följande:
    Ok, hittade den nu och såklart har de semesterstängt tom sista juli Obestämd. Frågan är då om det räcker att åka dit efter det. Vi har ju dryga 2 v på oss då, eller är det bättre att posta passen till Sthlm nu, ca 5  v innan?
    ambassaden i sthlm tar inte emot visumansökningar via post utan man måste åka dit, antingen själv eller skicka ett ombud.

vet inte alls hur lång tid det tar att få passet tyvärr, vi ska fixa vårt i aug först.
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-07-13 11:15:37 följande:
    ambassaden i sthlm tar inte emot visumansökningar via post utan man måste åka dit, antingen själv eller skicka ett ombud.

vet inte alls hur lång tid det tar att få passet tyvärr, vi ska fixa vårt i aug först.
    För två år sedan lämnade vi in våra i Stockholm och vi fick veta att vi kunde hämta dem efter 5 dagar. Ring Stockholm och fråga om ni kan vänta ut Göteborg.
  • stockrosen

Nu blir jag helt förvirrad...behöver man visum till Thailand???
    har för mig att jag åkt dit utan det tidigare...........

• stockrosen
    Mileas mamma:
    vilken lång semester du får nu . Din man kommer bli så avundsjuk på er som får stanna kvar.... .
    Vart är det du ska bo ? *har redan glömt*
  • Stormis
    Smilla75 skrev 2010-07-13 11:25:06 följande:
    För två år sedan lämnade vi in våra i Stockholm och vi fick veta att vi kunde hämta dem efter 5 dagar. Ring Stockholm och fråga om ni kan vänta ut Göteborg.
    Försöker, men det är fullt på linjen. Men man kan anta att det inte går att få passen över en dag i Gbg, utan det tar en vecka även om man åker personligen? Tänkte att veckohandläggningen var när man skickar per post, men det spelar kanske ingen roll?
    stockrosen skrev 2010-07-13 11:37:17 följande:
    Om man ska vara borta längre än 30 dagar behövs det. Tydligen
  • Smilla75
    stockrosen skrev 2010-07-13 11:37:17 följande:
    Efter 30 dagar.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)