• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Flamma

Ni som har barn som är ca 9 månader, hur gör ni med maten? Hur många mål/mellanmål köper ni på plats om dagen? Funderar på hur mycket burkar, gröt och välling man kommer behöva .

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma

Vill gärna ha åsikter för resa med barn, om följande stränder:

Klong Nin Beach

Ba Kan Tiang Bay

Klong Dao Beach

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Thegran
    Flamma skrev 2010-07-12 09:50:03 följande:

Vill gärna ha åsikter för resa med barn, om följande stränder:

Klong Nin Beach

Ba Kan Tiang Bay

Klong Dao Beach

Jag skulle välja Klong dao, eller Long beach, framför allt för närheten till saladan, och sen göra utflykter till de andra stränderna.
    Klong Nin och Kantiang är dock betydligt vackrare. Skulle jag välja mellan Klong Nin och Kantiang skulle valet bli Klong Nin pga utbudet som finns runt stranden.
  • Havanna vs Neo
    Flamma skrev 2010-07-12 09:43:10 följande:
    Ni som har barn som är ca 9 månader, hur gör ni med maten? Hur många mål/mellanmål köper ni på plats om dagen? Funderar på hur mycket burkar, gröt och välling man kommer behöva .
    Min dotter kommer att vara nästan 10 mån när vi åker, jag kommer ta med mig välling och gröt men resten kommer ja att köpa där borta. Det finns ju hur mycket frukt som helst som en helt underbart som e perfekt som mellis. Jag kan dessutom inte ta med mig mer för vi ska vara borta i drygt 3 mån. 
  • Jackie85

Det låter så underbart att kunna åka iväg i 2-3 månader...hur har ni löst det med jobb och liknande? Har ni sparat all semester de senaste åren, eller hur gör man?

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-07-12 09:31:23 följande:
    men om ni bokar av och bokar nya?
    eller har ni sådana biljetter som ni bara får tillbaka pengarna om ni har läkarintyg?
    Än så länge vet vi inte vad det är för biljetter. Vi hittar ingen info alls
    Milea 080217 Lucas 100202
  • winters
    Flamma skrev 2010-07-12 09:43:10 följande:
    Nu kommer Oscar att vara 13½-14½, men vi har tänkt att köpa lunch o middag där till honom. Lunch äter vi ihop och middag då får vi bara dricka något eller om vi köper med oss något till hotellet, för vi tänkte äta senare på kvällen när han förhoppningsvis sover i sin sulky! :)
    Sedan tänkte jag ha med gröt till morgonen, ev oxå till några luncher om man är på en dagsutflykt t ex. Och välling till morgon och kväll om det skulle krisa, det är ju bra oxå så att han får i sig vätska.

Tänkte ta med några burkar oxå, finns det några som kan ätas kalla, eller lämpas bättre till det? Någon har pratat om de i plastburkar för att det är smidigt att ta med. Vi tar nog med max 10 stycken till en månad. Ev tar vi med några mellanmålsburkar oxå med typ frukt o yoghurt, men annars är planen att han ska kunna äta t ex banan där.
    Oscar 091001
  • Flamma
    Jackie85 skrev 2010-07-12 10:38:08 följande:
    Det låter så underbart att kunna åka iväg i 2-3 månader...hur har ni löst det med jobb och liknande? Har ni sparat all semester de senaste åren, eller hur gör man?
    Vi skulle ju ha åkt så länge, nu blir det tyvärr inte så, men i sådana fall så varvar vi föräldraledighet på varsitt barn tillsammans med semester.
    MELVIN -05 & MEYA -10
  • LadPrao
    Havanna vs Neo skrev 2010-07-11 23:24:36 följande:
    Är det någon som vet om det finns möjlighet att köpa badblöjor där nere?
    Ja.  badbjöjor finns. /mvh
  • LadPrao
    Meramat skrev 2010-07-09 20:26:26 följande:
    Har en fråga angående barnmat, blöjor, gröt och välling.
    Vi kommer passera Hua Hin på väg mot stället där vi ska bo och i Hua Hin bor det mängder med skandinaver, plus att många semestrar där. Det finns stora mataffärer där....det MÅSTE väl finnas barnmat då? Och bra blöjor? Är det nån i tråden som varit där? Och om det inte finns gröt så borde det väl finnas havregryn som man kan koka...eller är det önsketänk?

Inser att vi aldrig kommer kunna släpa på allt detta för 3 månader, har dessutom tvillingar...
    Bjöjor finns i varenda 7/11 dock lite billigare med storpack i ngn supermarket tex BIG C. Vi körde meed Mamy Poko motvarar svenska blöjor till både pris och kvalitet.  Burkmat vet jag ej. Går ju att beställa mat på resturang. /mvh
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)