• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Tullemi
    Flamma skrev 2010-07-08 14:02:28 följande:
    Om man kommer från Phuket så kommer väl Bangtao, Kamala, Kata och Karon? Patong ligger väl lixom öster om dessa?
    Om man tar kusten ner från flygplatsen så kommer BangTao, Surin, Kamala, Patong, Karon, Kata osv. Norr till söder.
  • Flamma

Men jag hade ju typ 2 rätt iaf Vi körde förbi Bangtao med charterbussen när vi skulle till Kamala. Verkade fint där. Sen hade vi inte jättelångt till Patong, men det var ju inget att vara där med barn, var mest bara jobbigt, tyckte jag.

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Havanna vs Neo

Har kollat in den här tråden ett tag, men inte skrivit något. Vi kommer åka till Thailand i 3 mån mellan den 17 okt-17 jan kommer nog mest troligt vara kring Phuket området men inte bestämt eller bokat något än. Åker de flesta av er charter?

• Tullemi
    Havanna vs Neo skrev 2010-07-08 16:21:04 följande:
    Har kollat in den här tråden ett tag, men inte skrivit något. Vi kommer åka till Thailand i 3 mån mellan den 17 okt-17 jan kommer nog mest troligt vara kring Phuket området men inte bestämt eller bokat något än. Åker de flesta av er charter?
    Det är lite blandat men de flesta gör nog inte det. Reguljärt (eller flygstol med charter) sen egenbokade hotell o.dyl.
  • Havanna vs Neo
    Tullemi skrev 2010-07-08 16:52:19 följande:
    Det är lite blandat men de flesta gör nog inte det. Reguljärt (eller flygstol med charter) sen egenbokade hotell o.dyl.
    Vi håller på att kolla på boende, men det är inte så enkelt att hitta nått bra över nätet. Vi har alltid annars bara åkt ner och hittat nått när vi väl e där nere, det kanske får bli så nu också. Man vill ju inte boka upp sig på något i 3 mån och sen så är det inte nått bra.
  • syster j
    FruNz
    vi har också funderingar på Mae phim. Det verkar vara fint och barnvänligt och fortfarande ganska oexploaterat, vilket också gör att priserna hålls nere. En annan positiv sak är ju att det inte är så lång och bökig (flera olika byten med olika transportsätt) transfer och det är enl. min mening fördelaktigt med små och trötta barn, mina har dessutom en förmåga att bli åksjuka. Så jag tar gärna mot info om Mae phim. Har skrivit och undrat om det tidigare i tråden men ej fått respons. Så vi kan ju puffa för det igen....
  • MissKaos
    winters skrev 2010-07-07 15:14:42 följande:
    Angående väskor på Gekås så kikade jag lite hastigt. Det fanns "vandringsryggsäckar" på ca 70 l för 379-399 kr. Sedan fanns det stora trunkar med hjul, det stod inte på skylten hur många liter de var på, men de såg större ut med mitt snabba ögonmått, 299 kr har jag för mig att de kostade.
    Gör som oss annars.. Väskor kostar ännu mindre i Thailand. PAcka lätt ner, handla och köp dig en väska på plats så slipper du släpa på den båda vägar. Man kan ju köpa en rygga där, tex som man kan ta som handbagage hem om man vill köra gamma väskan med bagaget. När vi flög med Thai var dom supershyssta med stort handbagage, vi hade köpt en mini-resvävska på hjul (Polo kopia, -05 håller ännu) Den tog vi med på planet utan problem + en massa uppsydda kläder i kostympåsar.. MEN vi satt på ovanvåningen då.
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024ღ
  • MissKaos
    stockrosen skrev 2010-07-07 23:59:06 följande:
    Jag tänkte åka redan i oktober .
    Så du har inte heller köpt någon biljett änuu?
    Nää.. sniffar på dom ännu. KOllar priser och så. Brukar alltid åka reguljärt annars o brukar hitta billiga biljetter men nu blir det ju charter iaf flyget. HAr inte bestämt oss ang hotellet ännu. Vi tänker oss Koh Lak iaf. Tror man ska bo  på "Koh Lak" stranden. Ngn som kan rek ett bra hotell? Helst med egen bungalow (smidigt att låta barnet somna i vagnen på kvällen och sedan dra in honom direkt i huset o slippa släpa..) Gärna lite smårestauranger utanför dörren och fina stranden utanför typ dörren. Pool ett måste! HElst en som inte stänger kl 19.
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024ღ
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)