• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Thegran

ja, om några veckor ska vi till ullared. tänkte passa på att köpa lite grejer som kan roa dottern på flyget. Tips på vad som kan passa en 2åring?

Jag har tänkt;
    rittalva/ritplatta
    bok med klistermärken som man kan flytta runt
    liten ask m. kritor och ett block
    bärbar dvd med barnfilmer

vad finns mer?
    tänkte ha ganska mycket smågrejs så man kan ta fram något nytt med jämna mellanrum.

• Mitt livs lycka

Hej i tråden!

Någon som varit i Krabi med småbarn? Tycker det verkar lite jobbigt att "vara tvungen" att ta båt varje dag för att komma till fina stränder...

Har tidigare varit 2 ggr på Koh Samui och också Koh Chang och Koh Phangan. Men nu vill jag se andra delar av Thailand. Funderar på Krabi eller Koh Lanta...

Någon med erfarenheter av dessa?

• Thegran
    Mitt livs lycka skrev 2010-07-07 20:04:08 följande:
    Hej i tråden!

Någon som varit i Krabi med småbarn? Tycker det verkar lite jobbigt att "vara tvungen" att ta båt varje dag för att komma till fina stränder...

Har tidigare varit 2 ggr på Koh Samui och också Koh Chang och Koh Phangan. Men nu vill jag se andra delar av Thailand. Funderar på Krabi eller Koh Lanta...

Någon med erfarenheter av dessa?
    Lanta har vi skrivit massa om i tråden, så kolla lite bakåt :)
    eller är det något spec du undrar?
  • Flamma

Vi har varit i AoNang, tyckte inte alls att det var jobbigt att ta longtail varje dag, fungerade jättebra, men man kan ju inte ha nåt annat än paraplysulky

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Thegran

lantafantaster, någon av er som varit på Koh Por och/eller Koh Talabeng.
    vi började flundra på att hyra en long tail och ta de två öarna. vad tror ni? är talabeng så fantastiskt som det låter?

• Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-07-07 20:12:25 följande:
    Lanta har vi skrivit massa om i tråden, så kolla lite bakåt :)
    eller är det något spec du undrar?
    Njä, jag vet inte vad jag undrar egentligen! Obestämd Men är lite nyfiken på erfarenheter från Krabi... Vad jag förstår så är det inte Ao Nang en jättefin strand utan man bör åka iväg till andra stränder typ Railey Beach. Dock tycker jag personligen att det verkar lite jobbigt då man har en ganska liten en på två år... Men jag vet ju inte.... Glad
  • Flamma
    Mitt livs lycka skrev 2010-07-07 20:16:17 följande:
    Njä, jag vet inte vad jag undrar egentligen! Obestämd Men är lite nyfiken på erfarenheter från Krabi... Vad jag förstår så är det inte Ao Nang en jättefin strand utan man bör åka iväg till andra stränder typ Railey Beach. Dock tycker jag personligen att det verkar lite jobbigt då man har en ganska liten en på två år... Men jag vet ju inte.... Glad
    Melvin var 19 månader första gången vi var i AoNang och vi gillade det jättemycket =)
    MELVIN -05 & MEYA -10
  • Thegran
    Mitt livs lycka skrev 2010-07-07 20:16:17 följande:
    ao nang har jag inte varit i, men hört mycket negativt.
    vi funderade lite på det vi med, men har bestämt att skippa. railey är jag lite sugen på att se däremot. och klong muang som också ligger där i trakten.
  • Mitt livs lycka
    Flamma skrev 2010-07-07 20:13:29 följande:
    Vi har varit i AoNang, tyckte inte alls att det var jobbigt att ta longtail varje dag, fungerade jättebra, men man kan ju inte ha nåt annat än paraplysulky
    Inte jobbigt alltså... Skrattande Jag är kanske lite bekväm av mig... tycker det är skönt att ha ett mysigt boende direkt på en fin strand - bara att kliva utanför dörren och man behöver inte packa ihop grejer för att åka iväg... Skrattande Men då kanske man inte ska ta Krabi..

Koh Lanta har jag varit lite sugen på också... Kanske passar bättre då... ?
  • Flamma
    Mitt livs lycka skrev 2010-07-07 20:19:37 följande:
    Inte jobbigt alltså... Skrattande Jag är kanske lite bekväm av mig... tycker det är skönt att ha ett mysigt boende direkt på en fin strand - bara att kliva utanför dörren och man behöver inte packa ihop grejer för att åka iväg... Skrattande Men då kanske man inte ska ta Krabi..

Koh Lanta har jag varit lite sugen på också... Kanske passar bättre då... ?

Vi tänkte prova Koh Lanta denna gången, har inte vart där...

Vi har ju åkt till Railey och Phra Nang när vi har vart där, grottan där är helt underbar. Finns inte en solstol på hela stranden och inte så mycket försäljare heller. Hotellet vid grottan ska tydligen vara jättefint, där kändisar bor, står vakter utanför och man kommer inte ens in där för nåt...

Men alla är ju olika... Vi har bott på Best Western Ban Ao Nang, duger absolut för oss, jättetrevlig personal =)

MELVIN -05 & MEYA -10
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)