stockrosen skrev 2010-07-04 19:26:40 följande:
Ja fya mig. Jag tror dig. Hur gammal är hon?
Ja, visserligen så har de inte feber utan någon orsak men oftast så blir man hemskickad i alla fall. Så kan det vara, säger de bara.....
Vi har varit i Asien ett par ggr, 3 i Thiland 1 i Malaysia, 1 i kina och lite andra ställen med kass hygien. Jag har klarat mig från Salmonella, min vännina fick det däremot här hemma. Av ägg. Svenska. Vilket ska vara omöjligt.. Då gillar jag att äta på ställen där personalen inte kan engelska, inga turister syns och det kostar mkt billigt. Ofta inga tak på ställena heller, har även sett maten (kycklingar) bakom huset så färskt blir det iaf.. Nåja, det finns ju antibiotika mot salmonella iaf. Kolla bara att kyckling mm är genomstekt. Läst lite i tråden och läste din oro om dengefeber. Den anses tyvärr som "epidemisk" men de flest fall är lätta. Våra myggmedel härhemma som vi har haft med verkar inte Thaimyggen gilla -så smörj/spraya. Sen hatar dom cig rök med, så röker någon i sällskapet så hjälper det.. Tyvärr! Bästa tipset mot mygg fick vi dock i djungeln i sydamerika. B12! Dom bits inte om du äter B12.. Vet inte om det är ok att ge barn det men det kan du ju enkelt kolla upp m BVC.
Så, Egna frågor: Vi har ju bara rest vuxna förrut, och nu plötslig ät jag med hönsmamma *haha* MANETER? Någon som vet ngt som är publicerat senare än det som skrev kring dödsfallet? Är det mkt kubmaneter kring Phuket ännu? Vi funderar på att ta oss till Koh Lak med lillkillen efter nyår (då är han 2)
HUR har det gått med flygresan? Bra tips? (man önskar ju man kunde beema a la startreak alt söva ner hela familjen men det går ju inte..)