• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Pigelinen

Åh kan inte låta bli att skriva en rad nu när jag såg tråden. Vi var i Thailand tredjegången nu i januari (de två gångerna innan utan barn). Jag hade jättenytta av tråden innan jag åkte. Men något som jag tänkte p i efterhand var att jag hade aldeles för mycket med mig, det finns faktiskt barn som lever i Thailand också dvs det mesta går att köpa där.

Vi hade en underbar resa trotts att dottern blev sjuk tre veckor efter hemkomsten och efter ytterligare tre veckor och 24dygns feber konstaterades det att det var salmonella fårn Thailand så skulle jag aldrig tvecka. Däremot kommer jag nästa gång KRÄVA ett salmonellaprov dag ett mitt barn är sjukt då jag misstänkte de och bad om det men det var först efter tjat som de tog ett.

HAr ni några frågor så nås jag lättast på min GB. KRAM

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • winters

Ja, det borde stämma. Om ni inte är borta minst fyra veckor för då får ni ha 3*30 kg och då tror jag att ni måste ha 3 väskor för att få maxvikten per väska att gå ihop.

Oscar 091001
  • winters
    Hanakana skrev 2010-07-04 17:27:12 följande:
    Hur funkar vaccumpåsarna egentligen? Blir kläderna jätteplatta i dem?
    Det verkar som det, men jag har inte testat ännu, återkommer om det är sådana utan behov av dammsugare som de har på Gekås i morgon, annars tänkte jag försöka hitta de här, verkar som att Mekonomen säljer dem:
    http://www.attendra.se/produkt/spacebag#travel
    Oscar 091001
  • winters

Förvaring / Ordning & Reda
    Artikelnr: 40-BRS9112
    Benämning: Vacuumpåsar
    Fabrikat: SpaceBag
    Info: Space Bag Travel är ett fantastiskt förvaringssystem som genom att ta ut luften ur vacuumpåsen genom de ventiler som sitter på ena sidan av påsen reducerar volymen med upptill 50% och som skyddar dina kläder från t ex läckage från necessären i resväskan. Space Bag Travel är ett måste för dig som reser lätt – är back-packer eller friluftmänniska– Travel är både vattentätt och skapar extra utrymme! Levereras i 3-pack (1 L 45x57 cm + 2 M 34x49 cm).
    Info: SpaceBag
    Pris: 185.00 kr

Oscar 091001
  • Thegran
    winters skrev 2010-07-04 17:55:39 följande:
    Det verkar som det, men jag har inte testat ännu, återkommer om det är sådana utan behov av dammsugare som de har på Gekås i morgon, annars tänkte jag försöka hitta de här, verkar som att Mekonomen säljer dem:
    www.attendra.se/produkt/spacebag#travel
    finns på biltema också.
    rusta ska också ha/ha haft
  • stockrosen
    Pigelinen skrev 2010-07-04 17:52:54 följande:
    Åh kan inte låta bli att skriva en rad nu när jag såg tråden. Vi var i Thailand tredjegången nu i januari (de två gångerna innan utan barn). Jag hade jättenytta av tråden innan jag åkte. Men något som jag tänkte p i efterhand var att jag hade aldeles för mycket med mig, det finns faktiskt barn som lever i Thailand också dvs det mesta går att köpa där.

Vi hade en underbar resa trotts att dottern blev sjuk tre veckor efter hemkomsten och efter ytterligare tre veckor och 24dygns feber konstaterades det att det var salmonella fårn Thailand så skulle jag aldrig tvecka. Däremot kommer jag nästa gång KRÄVA ett salmonellaprov dag ett mitt barn är sjukt då jag misstänkte de och bad om det men det var först efter tjat som de tog ett.

HAr ni några frågor så nås jag lättast på min GB. KRAM
    Låter härligt men ändå oroande ....(hönsmorsa här)....Men blev hon sjuk först efter att ni kom hem och inte där????
    Ja, det är dåligt att de inte direkt tar prov när ni vart i ett exotiskt land....Sveriges sjukvård är bra men lite trög ibland...
  • Pigelinen
    stockrosen skrev 2010-07-04 18:08:51 följande:
    Låter härligt men ändå oroande ....(hönsmorsa här)....Men blev hon sjuk först efter att ni kom hem och inte där????
    Ja, det är dåligt att de inte direkt tar prov när ni vart i ett exotiskt land....Sveriges sjukvård är bra men lite trög ibland...
    Nej hon kräktes en gång där, på natten innan vi skulle hem men var annars fullt frisk. Det var när vi kom hem som hon fick feber, inte jättehög men i många dygn. Så sjuk var hon egentligen inte "bara" feber och feber har man ju inte utan orsak ansåg jag, men jag lovar under de tre veckor det tog innan vi fick ta provet hade jag gått igenom alla tänkbara sjukdomamr och trodde i min hjärna att det var det värsta tänkbara...
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • stockrosen
    Pigelinen skrev 2010-07-04 18:45:03 följande:
    Nej hon kräktes en gång där, på natten innan vi skulle hem men var annars fullt frisk. Det var när vi kom hem som hon fick feber, inte jättehög men i många dygn. Så sjuk var hon egentligen inte "bara" feber och feber har man ju inte utan orsak ansåg jag, men jag lovar under de tre veckor det tog innan vi fick ta provet hade jag gått igenom alla tänkbara sjukdomamr och trodde i min hjärna att det var det värsta tänkbara...
    Ja fya mig. Jag tror dig. Hur gammal är hon?

Ja, visserligen så har de inte feber utan någon orsak men oftast så blir man hemskickad i alla fall. Så kan det vara, säger de bara.....
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)