Flamma skrev 2010-07-07 20:18:32 följande:
Melvin var 19 månader första gången vi var i AoNang och vi gillade det jättemycket =)
Hej, vi har varit i Ao Nang två gånger och trivts jättebra. Andra gången var med våra tjejer som var knappt fem och knappt 2 år. Vi bodde på vid den delen av stranden som ligger längst ner, alltså närmast Railey. Hotellet var toppen, och vi badade en hel del i poolen, och sen var stranden bara på andra sidan den lilla vägen utanför så vi badade mycket där också. Det var ganska smal standstrand där, och helt ok att bada, inga båtar och sånt på den delen av stranden.
Vi åkte nog inte någon dag någon annanstans för att bada, men vi var å andra sidan på andra ställen före och efter Ao Nang som var mer "underbar-strand"- fokus på. Vi hade just varit i fem dagar på Railey innan - och det är ju absoluta favoriten för oss. Underbart vackert och mycket barnvänligt. Men det är ju bara 10 minuter eller nåt sånt med longtailbåten från Ao Nang, så dit kan man ju lätt åka över dagen, det gjorde vi flera gånger första gången vi var i Ao Nang, och det hade vi gjort andra gången med om det inte var för att vi alltså just varit där i fem dagar. Så man kan ju också åka dit och stanna lite, varva med Ao Nang så att säga. Efter Ao Nang åkte vi till ett mer öde ställe, Koh Yao - ett sant paradis! Så för oss var det trevlig omväxling med Ao Nang.
Jag tycker Krabi (Ao Nang med omnejd) är mycket vackrare och trevligare än t ex Koh Samui, men det är ju en smaksak. Det sämsta vi varit på var Phuket (Kata), kommer inte åka dit igen. Koh Lanta verkar väl ok, men lite tråkigt jämfört med Ao Nang/Railey tycker jag (inte lika dramatiska omgivningar). Men nästa gång ska vi ändå åka dit, för vi ska stanna lite längre och där finns skolorna och de svenska kompisarna :) Det blir säkert också jättetrevligt, och vi kommer göra en del utflykter därifrån.
Ja, det var några av mina synpunkter, hör gärna av dig om du vill veta något mer.