• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Thegran
    stockrosen skrev 2010-07-07 23:57:07 följande:
    Tullemi skrev 2010-07-07 08:31:06 följande:
    Stockrosen, nu får du sluta surfa på nätet efter maneter . Du har manetsurfförbud nu!!
    Jepp! Nu slutar jag....Och åter igen så ber jag om ursäkt om  jag skrämt upp er. Lovar, det var inte syftet.
    MEN jag blir inte klokare än så. De finns där, de är livsfarliga men risken att smittas är ju inte så stor.

Funderar faktiskt på om man kan hålla sig till poolbadning men när man åker regjuljärt så vet jag inte om man kan hitta hotell med barnpooler. Det skulle vara skönt att kunna veta att man KAN göra det. Men jag har bara sett barnpooler på hotell som använder sig av charter.....Eller så har jag aldrig kollat efter det.....

Det finns barnpool om man åker reguljärt, men oftast är det en liten pool brevid den djupare, eller en bit av den som är grund.

Där vi ska bo finns det en grund del, och där vi bodde förut med. På förra hotellet rörde det sig dock om en liten rund, inte mycket större än en stor bubbelpool i storlek.

• Thegran
    stockrosen skrev 2010-07-08 00:11:39 följande:
    Är det ingen som är sugen på phi phi.....?
    Själv ÄLSKAR jag Phi Phi även om det är väldigt turistiskt! Men jag gillar den där "easy going" atmosfärern. Fast det är en del festande där förstås.
    Vi har tänkt spendera ett par nätter på PhiPhi. Hittade en strand och resort som verkade mysig.
    http://krabidir.com/phiphirelaxbeachresort/
    du har möjligvis inte varit där? :)
  • loppis7

Jag har varit en gång i Ao nang då våran lilla tjej var 1 år o tyckte faktiskt att det var lite jobbigt att åka ut med båtarna, varför hålla på med massa onödigt jobb då det finns så många fina ställen i Thailand !
    Kan rekomendera Bang Tao lugnt o fint men går snabbt att ta sig till större ställen tex Kata.

• loppis7

En liteen fråga :när släpper Thai sina billiga flygbiljetter ?

• Thegran
    hag7 skrev 2010-07-08 08:01:26 följande:
    En liteen fråga :när släpper Thai sina billiga flygbiljetter ?
    under vilken period menar du?
    just nu finns det kampanjbiljetter fram till slutet av september, tror jag det var.
    annars, när det inte är höst eller sommarkampanj, så gäller det oftast att boka så tidigt som möjligt för att få bäst pris med Thai. Biljetterna släpps 11 mån i förväg.
  • Tullemi
    hag7 skrev 2010-07-08 07:45:43 följande:
    Jag har varit en gång i Ao nang då våran lilla tjej var 1 år o tyckte faktiskt att det var lite jobbigt att åka ut med båtarna, varför hålla på med massa onödigt jobb då det finns så många fina ställen i Thailand !
    Kan rekomendera Bang Tao lugnt o fint men går snabbt att ta sig till större ställen tex Kata.
    Åh, berätta lite mer om BangTao. Min man vill dit men jag tycker det verkar som om det finns mest resorter och ingen riktig by/stad. Få fristående restauranger osv. Nåt för pensionärer typ :-S...har jag fel?
  • loppis7

Mileas mamma:Vi åkte dit o bodde på Vings resort super fint , visst är det lugnt men massor av mysiga tavernor längst stranden mm .Det finns ju en "stad" också men vi var aldrig där utan åkte till Patong några ggr tog ca 45 min , däremot var det marknad 2 ggr i veckan som vi tyckte var jättebra fanns det mesta.
    Stranden var jättefin o passade oss bra , var var ett sälskap på ca 13 pers i åldern 1 år-60 år även min 23 åriga dotter o hennes kille från Colombia var med o dom har rest mycket i olika länder i flera år o dom skulle gärna åka dit igen.

• MammanZ

Hej alla thailandsvänner =)  Någon som varit i Mae Phim? Och vad tyckte ni i så fall. Funderar på att hyra hus där några veckor. Känner mig lite ekväm och praktisk nu inför första resan med liten, och ett hus med kök och tvättstuga och pool i området känns väldigt lockande

• Tullemi

Asat: Tog det 45 minuter till Patong? Då ligger det lite längre bort (norrut) än jag trodde. Minns du vad det kostade att ta sig in till Patong?

• Flamma

Om man kommer från Phuket så kommer väl Bangtao, Kamala, Kata och Karon? Patong ligger väl lixom öster om dessa?

MELVIN -05 & MEYA -10
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)