• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • YlvaD
    winters skrev 2010-07-28 08:45:48 följande:
    Vi ska bo på Ao nang Villa Resort, ligger toppen och såg fint ut sist när vi var där och åt iaf! :)
    www.fritidsresor.se/resa/thailand/ao-nang/aon...
    Hej!

Jag var på det hotellet och lånade toan och det såg jättefint ut. Träffade ett par som bodde där oxå och de var mer än nöjda, så Ni har nog gjort ett bra val. Glad
  • MammanZ

Ni som flyger till bangkok med bebis (under två år och utan eget säte), vilket flygbolag flyger ni med?
    Sitter och tittar och försöker jämföra priser och vikter :/
    Lilleman kommer att vara strax över året när vi åker (om planerna går i lås), och vi vill ju ha lite packning till honom och vagnen (rese) med oss, förutom vår packning med alla shopping på vägen hem Skrattande

Så vilka bolag har ni flugit med, ca pris och vad fick ni ha med er, och naturligtvis, var ni nöjda =)

• Piluttaem

Är det någon som har flugit med Turkish airways? Vi är två vuxna & en på tre år. Vad gäller med packning osv?

• winters
    YlvaD skrev 2010-07-28 10:12:34 följande:
    Hej!

Jag var på det hotellet och lånade toan och det såg jättefint ut. Träffade ett par som bodde där oxå och de var mer än nöjda, så Ni har nog gjort ett bra val. Glad
    Kul att höra! :)
    Oscar 091001
  • winters

Jag funderar lite på shopping, vi ska vara 2 veckor i Ao Nang och sedan 2 veckor i Khao Lak, kommer mitt shoppingbehov att bli tillfredsställt där? :)

Såg annars att Fritidsresor anordnar en shoppingtur till Phuket där lunch ingår, det kanske vore något, står att man bl a åker till varuhusen Central Festival och Jungceylon, är det bra ställen? Vill shoppa själv i sådana fall, inte ta med resten av familjen, så jag vill gärna ha något ordnat eftersom det är en bit att resa.

Får väl se hur det verkar, för det skulle bli den sista veckan i sådana fall, så jag kan ju avvakta och se hur mycket jag har fått shoppat innan, men är det någon som har input på shoppingställena i Phuket?

Oscar 091001
  • MissCh
    Mitt livs lycka skrev 2010-07-27 21:08:22 följande:
    Någon som kan tipsa om bra boende i Krabi på Ao Nang?
    Vi bodde superbra på Golden Beach resort i Ao Nang med två små barn!
    www.goldenbeach-resort.com
    Vi valde mellan det och Ao Nang Villa, som säkert också är bra. De ligger båda väldigt bra till tycker jag, nästan bredvid varandra, det är en liten mindre trafikerad väg som fortsätter längs havet när stora vägen svänger uppåt, titta gärna på en karta. Det är inte alls långt att gå nånstans, och på andra sidan den lilla vägen alltså mittemot hotellet ligger havet, med en liten lugn sandstrand där det går utmärkt att bada när man inte vill åka på en större utflykt till öarna. Vi badade jättemycket där och i poolen, för vi reste runt på olika ställen och hade inte behov att ge oss iväg så mycket från Ao Nang medan vi var där.
    Vi var där i lågsäsong och fick bra priser, så vi bodde i en jättefin bungalow vid poolen.
  • MissCh

Glömde skriva att jag gärna svarar på frågor om det är något du undrar.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)