• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-08-08 17:48:53 följande:
    ok, får försöka köpa på mig några till par innan vi åker. Om vi inte kör enbart på foppatofflor åt henne, det trivs hon i men det kanske blir varmt..?

tack för svaret!
    De är ju utmärkta att bada med. Tror inte de är så varma men min dotter får skav av sådana så de går bort.
    Köpte Timberland sabdaler till sonen idag på INTERSPORT för 150 pix, 50%. Kolla Vincent som har rea också.
  • winters
    lillsussan skrev 2010-08-08 14:41:48 följande:
    Vi planerar att åka i slutet av december/början av januari. Jag har meddelat mitt jobb att jag skall vara tillbaka runt vecka 3 från föräldraledigheten, men va fan, man kan väl skjuta en vecka till på det. Blir väl bara att räkna lite på det. En vecka mer eller mindre kan väl inte slå så mycket mer i hushållskassan?

Hur reser ni runt mellan Ao Nang och Khao Lak? Får man fråga vilka hotell ni skall bo på? Hur gamla är ert/era barn?
    Ja, det verkar väldigt utplockat på charterresor, våran kombination tog slut på en vecka i mitten av december... Kanske dock går att ringa de som någon föreslog så kanske de är mer flexibla.

Vi tog transfern från Fritidsresor, kostar 160 kr * 2 för all transfer. Står att vi ska få åka med bussen till Krabis flygplats och sedan med de nya resenärerna till Khao Lak, men att det även kan ske med taxi eller minivan. Kanske inte är så många som åker till Khao Lak från Krabi, så vi får väl se vad det blir. Vi tänkte iaf passa på att äta lunch på flygplatsen eftersom det kanske blir någon timmes väntetid eller två.

Vi ska bo på Ao Nang Villa Resort och sedan Khao Lak Exotic Seaview. Våran son är 10 månader nu, men blir 13 ½ när vi åker, hoppas att allt ska gå bra, han älskar att bada, så vi hoppas att han ska komma att älska Thailand lika mycket som vi! Skrattande

Hoppas att ni kan hitta någon resa, men som sagt, det kanske kan vara en idé att ringa och be dem söka lite. Nonstop-flyget känns verkligen lockande, det var inte det på hemresan när vi bokade, men det har blivit ändrat sedan dess, bara att tacka och ta emot!!
    Oscar 091001
  • Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-08 17:09:26 följande:
    Förresten, är lite nyfiken, vad fick ni för pris på DR?
    Prutade ingenting... Obestämd vi tog via Sawadee och då blev det 3000 THB för en minisuite, triple i början av december. vad betalade ni - ni som prutade? Tungan ute
  • Mitt livs lycka
    Smilla75 skrev 2010-08-08 17:51:25 följande:
    De är ju utmärkta att bada med. Tror inte de är så varma men min dotter får skav av sådana så de går bort.
    Köpte Timberland sabdaler till sonen idag på INTERSPORT för 150 pix, 50%. Kolla Vincent som har rea också.
    Min son får också skavsår av sina foppatofflor så jag måste hitta några andra sandaler till honom. Tänkte kolla Stadium och Intersport nu när det är rea. Hoppas det finns nåt kvar bara - känns som att det har varit reor i evigheter nu. Obestämd
  • Mitt livs lycka
    winters skrev 2010-08-08 18:09:33 följande:
    Ja, det verkar väldigt utplockat på charterresor, våran kombination tog slut på en vecka i mitten av december... Kanske dock går att ringa de som någon föreslog så kanske de är mer flexibla.

Vi tog transfern från Fritidsresor, kostar 160 kr * 2 för all transfer. Står att vi ska få åka med bussen till Krabis flygplats och sedan med de nya resenärerna till Khao Lak, men att det även kan ske med taxi eller minivan. Kanske inte är så många som åker till Khao Lak från Krabi, så vi får väl se vad det blir. Vi tänkte iaf passa på att äta lunch på flygplatsen eftersom det kanske blir någon timmes väntetid eller två.

Vi ska bo på Ao Nang Villa Resort och sedan Khao Lak Exotic Seaview. Våran son är 10 månader nu, men blir 13 ½ när vi åker, hoppas att allt ska gå bra, han älskar att bada, så vi hoppas att han ska komma att älska Thailand lika mycket som vi! Skrattande

Hoppas att ni kan hitta någon resa, men som sagt, det kanske kan vara en idé att ringa och be dem söka lite. Nonstop-flyget känns verkligen lockande, det var inte det på hemresan när vi bokade, men det har blivit ändrat sedan dess, bara att tacka och ta emot!!
    Åker ni den 30/11?
  • Thegran
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-08 18:25:40 följande:
    Prutade ingenting... Obestämd vi tog via Sawadee och då blev det 3000 THB för en minisuite, triple i början av december. vad betalade ni - ni som prutade? Tungan ute
    3000 per natt?
    Vi betalar 1300 bath/natt för en minisuit under hela november.
  • winters
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-08 18:29:14 följande:
    Åker ni den 30/11?
    Näe, vi åker den 15 november, men till Khao Lak åker vi den 30 november.
    Oscar 091001
  • Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-08 18:30:06 följande:
    3000 per natt?
    Vi betalar 1300 bath/natt för en minisuit under hela november.
    Hmmm, ja per natt! Fast jag förstår att ni får bättre pris när ni ska bo där så länge plus att ni bor under high season och vi i under peak season... Men det är klart ni lyckades ändå få halva priset!! Bra där!

Jag har inga problem att pruta på plats men det känns så konstigt att pruta över nätet via mail... Fast det kanske man skulle ha gjort...?!
  • Thegran
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-08 18:34:32 följande:
    Hmmm, ja per natt! Fast jag förstår att ni får bättre pris när ni ska bo där så länge plus att ni bor under high season och vi i under peak season... Men det är klart ni lyckades ändå få halva priset!! Bra där!

Jag har inga problem att pruta på plats men det känns så konstigt att pruta över nätet via mail... Fast det kanske man skulle ha gjort...?!
    Vet flera som lyckats pruta ner det ordentligt, även de som bokat för ett par veckor. Så, testa bör man absolut göra :)

men nu har ni ju bokat, och det är ju bara några nätter ni ska bo där så det är ju ingen jättesumma ni skulle spara även om ni skulle få ner priset en del.
  • Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-08 18:38:41 följande:
    Vet flera som lyckats pruta ner det ordentligt, även de som bokat för ett par veckor. Så, testa bör man absolut göra :)

men nu har ni ju bokat, och det är ju bara några nätter ni ska bo där så det är ju ingen jättesumma ni skulle spara även om ni skulle få ner priset en del.
    Nej, det spelar inte så stor roll känner jag! Eller egentligen skulle det kosta 3200 THB per natt men vi fick det för 3000 THB men det var inget vi prutade oss till fick det nya priset av Sawadee direkt. Så ingenting jag kan ta "kred" för.

Hur som helst, jag är bara glad att flygbiljetterna är bokade och att boendet på Lanta är klart! Ska bli så himla skönt att komma iväg!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)