TomMon skrev 2013-01-31 23:17:00 följande:
Haha, jag och mannen satt och spånade ikväll och kom fram till en fråga som vi inte riktigt funderat över och som ni säkert kan hjälpa oss att reda ut. Jag har bott och jobbat i Thailand för 14 år sedan och efter det har vi årligen varit där för att hälsa på goda vänner. Vi brukar sitta uppe tills solen går upp och prata och dricka drinkar på olika barer som våra vänner äger. Men detta är första gången vi åker med barn, barn som somnar vid åtta. Vilket innebär att vi kommer att vara på rummet rätt mycket om kvällarna. Vad gör man då?! Okej, inser att det finns rätt många roliga/perversa svar på den frågan, men seriöst, vad gör man?! Tar en öl och ser på tv? Spelar kort? Jag har absolut inget emot att lägga mig på vettiga tider, men där kommer ju ändå att vara x antal timmar att slå ihjäl på ett hotellrum och efter 7 månaders gemensam föräldraledighet så har vi liksom klarat av de flesta samtalsämnena om man säger så.. Råd någon? :)
Passa på att träna tillsammans på kvällen, kanske? Ni kan ju köra en utmaning som tex 100 push-ups eller 100 squats (det finns appar för det) eller varför inte köra båda, en varannan dag? Sedan kan ni ju slänga in lite plankor också. Om ni känner er riktigt taggade kan ni ju köra crossfit inspirerad cirkelträning, gärna med puls-inslag som tex springa fram och tillbaka på gången utanför huset en gång varje varv. Ni kommer komma hem bruna, glada och dessutom i god form!