• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • elinaehn

Skulle vilja skriva ut kartor över Phuket från nätet för att få grepp om avstånd. Någon som har tips, kan jag hitta det på nätet?

• femman

Alltså det här med maneter... Har ni med er ättika eller är det överdrivet?? Och vad vågar man att äta? Glass man köper med papper? Vilken mat från en försäljningsvagn?

• TomMon

Femman: vi äter allt, till och med rå fisk och grodlår! Jag hade hoppat över ättika, fråga lokalinvånarna efter huskurer om olyckan är framme, det finns tex en växt som växer i strandbrynet som är mycket effektiv. Glass har vi ätit, både Wall's (GB) och kulglass från mcförsäljare.

• Mentos

Vi var i Khao Lak nu i januari och vid första doppet i havet så brände sig dottern rejält på maneter. Hela fötterna och delar av benen, det såg ut som när man bränt sig på brännässlor. Hotellets badvakter visste direkt vad det var, de baddade med ättika och lade på en nedmald växt, som liniment. Det gick över på en timme ca. Tydligen var det ett stim under några dagar då många brände sig. Sen var det inget mer.

• loppis7

Mentos:Vilken otur !
    Nu har vi bokat jul o nyårsresan , känns lite konstigt men samtidigt skönt att det redan är klart nu gäller det bara att låta bli att titta på biljettpriserna......

• TomMon

Hag7: jag kan inte låta bli...men sist jag gjorde en sökning så tjänade vi 2000 på att boka när vi gjorde, puh! :)

• winters
    femman skrev 2013-02-17 16:36:54 följande:
    Alltså det här med maneter... Har ni med er ättika eller är det överdrivet?? Och vad vågar man att äta? Glass man köper med papper? Vilken mat från en försäljningsvagn?

xylocain är jättebra, lindrar bra, iaf de vi bränt oss på, räddade en liten tjej på en båtutflykt med min tub en gång oxå som snabbt slutade gråta, enkelt att ha med sig i badväskan!
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)